ירחון עיניים – המגזין האיכותי בישראל לילדים – מוציא לאור את גיליונו ה-195, המוקדש כולו לנושא המיוחד 'אינטואיציה' ובו הוא מנסה להשיב לילדים על שאלות כמו: מהן אינטואיציות? איך הן נוצרות? עד כמה הן אמתיות? האם אפשר לסמוך עליהן? מתי אנחנו טועים בהערכות שלנו? איך מתעתעת האינטואיציה את הקוראים בספרי הבלשים? האם אינטואיציה יכולה לעזור במציאת הוכחה מתמטית? כיצד האינטואיציה משתתפת בחקירות משטרה? האם יש לאינטואיציה תפקיד בעולם המשפט ומהי אינטואיציה שיפוטית? מהו חלקה של האינטואיציה במשחקי שחמט? מהו מקומה של האינטואיציה בתהליך היצירה האמנותית? וגם: על הסברה הרואה באינטואיציה אגדה בלבד, מושג שאין בו צורך ואפשר להסתדר בלעדיו.

כלים

בנוסף מכיל הגיליון פינות מוכרות ואהובות כמו: שׂיחה עִם ילדים בַּנושֵׂא 'אינטואיציה', סיפורים, קומיקס, מְשׂימות וחידות – הכּול בַּנושֵׂא 'אינטואיציה'.

בין הכותבים המשתתפים בגיליון, רן חסין, גדעון עפרת, רונית הד, יונה וולך, עודד מודריק, אמיר בן שלום, רונית הד, משה קרון, עמית ויסברגר, דב אלפון, אילון לינדנשטראוס, אשר קרביץ, עדנה שמש ואדר ירום.

כמו כן, מוקדשים לנושא 'אינטואיציה' גם המדורים הקבועים המיוחדים של 'עיניים', שבהם משתתפים הילדים קוראי 'עיניים': 'הקומיקס שאינו נגמר' בהדרכת אמן הקומיקס מישל קישקה, 'הסיפור שאינו נגמר' עם הסופר עמית ויסברגר, 'שיחה בהרבה עיניים' עם העורך תמיר ראונר, 'עיניים שלי' – ייעוץ עם הפסיכולוג נפתלי ישראלי, 'התצלום שלי' עם אמן הצילום צור קוצר ו'צייר לי ציור' עם האמנית טליה קינן.

ביצירת הגיליון הרב תחומי המיוחד הזה לוקחים חלק עבודותיהם האיכותיות של אמני האיור, הציור והצילום: נעם נדב, אורית ברגמן, מיכל בוננו, עמוס אלנבוגן, נעמה בנזימן, בתיה קולטון, נועה ויכנסקי, גלעד סליקטר, ולי מינצי, יעל אלברט, איתי רון גלבוע, מירה פרידמן, סשה נאומוב, גיא מורד, נטעלי רון-רז, מישל קישקה, צור קוצר ומוקי שוורץ.

"גיליון כזה הוא תוצאה של שישה חודשי עבודה, מחשבה ופיתוח שלנו, במערכת "עיניים", ומעתה הוא של הילדים קוראי "עיניים" ושל משפחותיהם, שממשיכים ומרחיבים עוד את העניין והיצירה במגזין", אומר תמיר ראונר, העורך של 'עיניים'.

הושק בנובמבר 1994 כ"אחיו הצעיר" של כתב העת הרב תחומי של מוזיאון ישראל 'משקפיים', והיה מאז למרכיב משמעותי בתחום התרבות לילדים, במשמעותו הרחבה והעמוקה ביותר.