מגזין הילדים "עיניים" בגיליון חדש בנושא: "צינורות" ירחון עיניים – המגזין האיכותי בישראל לילדים – הוציא לאור את גיליונו ה-194, המוקדש כולו לנושא 'צינורות' באופן מגוון, מעניין ואף מפתיע.

כלים
תמיר ראונר, העורך של "עיניים"
תמיר ראונר, העורך של "עיניים"

לדוגמה, בין השאר, מלמד הגיליון: איך לבנות טלסקופ; איך להכין קנלוני; על שיטות להובלת מים; על צינורות באמנות; על הפיזיקה של צינורות; איך להכין חליל פאן; על תיקון צנרת; על עורקים וורידים; על מערכת העיכול; על צינורות בצמחים; על צנתור; על קשית שתייה; על ברז כיבוי אש ועל מפתח צינורות; על המוביל הארצי; על צנרת ביוב; על האדריכלות ב'מרכז פומפידו' וגם - שׂיחה עִם ילדים בַּנושֵׂא 'צינורות'; סיפורים, קומיקס, מְשׂימות וחידות – הכּול בַּנושֵׂא 'צינורות'.

בין המשתתפים בגיליון, פרופ' דן ליברזון, מומחה להנדסת הסביבה, ד"ר אמיר בן שלום, המנהל המדעי של מוזיאון בלומפילד למדע בירושלים, העיתונאי והעורך דב אלפון, המורה והמחנך זאב גולן, הסופרת שהם סמיט, הסופר והמרצה לפיזיקה ולמתמטיקה אשר קרביץ, השף מנה שטרום, האוצרת לאמנות ריטה קרסטינג, הסופר משה קרון, ואיש התקשורת תני גולדשטיין. כמו כן, מוקדשים לנושא "צינורות" גם המדורים הקבועים המיוחדים של 'עיניים', שבהם משתתפים הילדים קוראי "עיניים": "הקומיקס שאינו נגמר" בהדרכת אמן הקומיקס מישל קישקה, "הסיפור שאינו נגמר" עם הסופר עמית ויסברגר, "שיחה בהרבה עיניים" עם העורך תמיר ראונר, "עיניים שלי" – ייעוץ עם הפסיכולוג נפתלי ישראלי, "התצלום שלי" עם אמן הצילום צור קוצר ו"צייר לי ציור" עם האמנית טליה קינן.

ביצירת הגיליון הרב תחומי המיוחד הזה לוקחים חלק עבודותיהם האיכותיות של אמני האיור, הציור והצילום: נעם נדב, גדי ברנדס, הילה פלד, עמוס אלנבוגן, ולי מינצי, מרינה גרצ'אניק, גיא מורד, ענת אבן אור, ויטלי קורסונסקי, מירה פרידמן, מורן יוגב, מישל קישקה, צור קוצר ומוקי שוורץ.

"גיליון כזה הוא תוצאה של שישה חודשי עבודה, מחשבה ופיתוח שלנו, במערכת "עיניים, ומעתה הוא של הילדים קוראי "עיניים" ושל משפחותיהם, שממשיכים ומרחיבים עוד את העניין והיצירה במגזין, אומר תמיר ראונר, העורך של "עיניים".

מגזין עיניים הושק בנובמבר 1994 כ"אחיו הצעיר" של כתב העת הרב תחומי של מוזיאון ישראל "משקפיים", והיה מאז למרכיב משמעותי בתחום ה"תרבות" לילדים, במשמעותו הרחבה והעמוקה ביותר. "עיניים" מופץ לבתי המנויים וניתן לרכישה גם ברשת חנויות סטימצקי.