ראש הממשלה נתניהו קיים הבוקר מסיבת עיתונאים לצד נשיא איטליה, סרג'ו מטרלה, בה לא היסס לתקוף את נציגי המדינה האיטלקית בתמיכתם בהחלטת אונסק"ו לגבי המקומות הקדושים בירושלים.

ראש הממשלה נתניהו קיים הבוקר מסיבת עיתונאים לצד נשיא איטליה, סרג'ו מטרלה. נאומו של ראש הממשלה נפתח במשלוח תנחומים למשפחות של קורבנות רעידות האדמה שפגעו באיטליה בחודשים האחרונים, לאחר מכן הדגיש את חיבתם הגדולה של הישראלים לאיטליה ואת הקשר בין בנימין הרצל ששאב השראה מסיפור ה'ריסורג'מנטו' (איחוד איטליה).

נתניהו אף קשר בין רדיפתם של היהודים בעת העתיקה באיטליה לבין ההחלטה העכשיווית של אונסק"ו לגבי המקומות הקדושים בירושלים: "הקשר בינינו עמוק. אך איני יכול לומר שהקשר ההיסטורי בין עמינו בעת העתיקה היה תמיד ידידותי, על אף שברומא העתיקה שגשגה קהילה יהודית פעילה מאוד. כמובן שאז חלה תפנית לרעה, והטרגדיה הזאת מונצחת בשער טיטוס ברומא, אתר שביקרתי בו פעמים רבות. בשער רואים כמובן את הכלים מבית המקדש נישאים בצעדת ניצחון ברומא, ורואים ביניהם את המנורה שמלבד היותה הסמל של העם היהודי, היא הייתה גם החפץ העיקרי בבית המקדש. אני מעלה את הנושא מכיוון שלאחרונה התקבלה באונסק"ו החלטה מגוחכת שטוענת שלעם היהודי אין קשר להר הבית. ובכן, שער טיטוס נבנה על ידי אחיו של טיטוס, הקיסר דומיטיאנוס, שלא היה תועמלן ציוני. הוא תיאר בבירור את הקשר בן אלפי השנים בין הר הבית לבין ירושלים ולארץ הזאת של העם היהודי".

נתניהו גם לא היסס לתקוף את נציגי איטליה באונסק"ו כשאמר: "כמובן שההחלטה האבסורדית הזאת זעזעה אותנו באופנים רבים, אך לא השאירה אותנו חסרי מילים. התאכזבנו מאוד, בהחלט, מההצבעה של איטליה ושמחתי מאוד לשמוע את ראש הממשלה רנצי אומר שגם הוא הופתע מההחלטה של אונסק"ו ומההימנעות של איטליה בה, וקיבלתי בברכה את התחייבותו הברורה והכנה שאיטליה תשנה את הצבעתה בכל הצבעה דומה בעתיד. אני מעריך את דבריו של ראש הממשלה רנצי".