גבר מבאר שבע שהתגרש לאחרונה מאשתו חויב בנשיאת תשלומים בסך של 210,000 ש"ח לטובת האישה. הבעל טען כי הסכום לא הגיוני ולאחר מספר ערכאות והגשת ערעור על החלטת בית המשפט לענייני משפחה מצד עורכי דינו של הגבר, הוחלט להפחית את הסכום ל-27 אלף שקלים בלבד.

כלים

במשפט גירושין בין בני זוג מבאר שבע פסק בית המשפט לטובת האישה וחייב את הגבר בתשלום חוב כספי. חברת עורכי הדין "שחף ושות'" המייצגים את הבעל החליטו להגיש ערעור כנגד החלטת בית המשפט בטענה כי האישה מציירת תמונה מעוותת והסכום שנקבע הוא מוגזם ואינו הגיוני.

למרות הגשת הערעור, החליטו האישה ועורכת דינה להגיש בקשה בהוצאה לפועל כנגד הבעל ליישום החלטת בית המשפט בהקדם. מטרת פתיחת התיק הייתה לגרום לחוב לגדול עם ריביות ולנסות לגבות שכר טרחת עו"ד. בנוסף, כספים רבים ששולמו ישירות על ידי הבעל לשעבר, ניסתה הזוכה לשייך לטובת חובות אחרים שהיה עליו לשלם לה והכל במטרה שהחוב בתיק יגדל.

עוה"ד גיל שחף הגיש בקשה לרשם ההוצאה לפועל בטענת "פרעתי" לפיה החייב פרע את חובו בעבר או מאפשרת לחייב לפרט מדוע אינו מחויב בתשלום החוב. במסגרת ניהול טענת ה"פרעתי" יצא עו"ד שחף כנגד התנהלותה חסרת תום הלב של הזוכה והוגשו מטעם החייב סיכומים מפורטים ומושקעים הכוללים חישובים כולל חישובי ריבית והצמדות.

בהחלטת רשם ההוצאה לפועל נפסק לטובת הבעל כי אינו מחויב בתשלום החוב כפי המעודכן בתיק ההוצאה לפועל. עוד ציין הרשם כי הזוכה יכלה להימנע מפתיחת תיק בהוצאה לפועל בשל ערעורו הקיים של הבעל. בהחלטה מנומקת מסביר הרשם על חובו של הבעל ועל זיכויו מחוב נוסף. סכום החיוב הראשוני, בסך 210 אלף ש"ח ירד ל-27 אלף המהווים את סכום הריביות של קרן החוב המקורית שהיה על הבעל לשלם.

"רשם ההוצאה לפועל בבואו להכריע את פסק הדין עשה עבודה יסודית, נכנס לעובי הנתונים ולחישובים מתמטיים וכספיים מדויקים" מסר עוה"ד גיל שחף והוסיף: "מלבד הצדק שנעשה למרשי, בהחלטה זו יש כדי לעורר תמרור אזהרה בפתיחת תיקי הוצאה לפועל בטרם נולד המועד ועל מנת שלא ייעשה שימוש לרעה בהליכי משפט. מדובר בהתנהלות שלא נובעת מתום לב ובמטרה להכשיל ולהקשות על בן הזוג שגם כך צריך להתמודד עם קשיים נוספים".