חג הסוכות מסמן להרבה אנשים גם את חג המסיק בו מוסקים את הזיתים למטרות שמן זית או זיתים כבושים למאכל. בקק"ל חגגו בסוכות את החג במסיק משפחות סמוך למשרדי קק"ל מרחב דרום.

כלים
מאות מבקרים במסיק השנתי של קק"ל
מאות מבקרים במסיק השנתי של קק"ל

בחול המועד סוכות הגיעו כ-400 מבקרים למסוק ולחגוג את חג הסוכות והמסיק במטע הזיתים של קק"ל, בסמוך למשרדי מרחב דרום. המשפחות שביקרו נהנו ממגוון הפעלות וסדנאות לילדים, החל מהסבר חוויתי על העצים ועל המסיק ועד סדנת כבישה וביקוע הזיתים.

בין האורחים הסתובב מנהל מרחב דרום של קק"ל, עמי אוליאל, שהסביר על העצים ועל הקשר של קק"ל לחג המסיק: "עץ הזית ופעולת המסיק, שניהם מבטאים את האחיזה בקרקע. היעוד העיקרי של קק"ל הוא הקרקע, בין אם זה השבחה, רכישה או טיפול. אחת הדרכים לחנך את הדור הצעיר לאהבת הקרקע והמולדת, היא המסיק השנתי שאנו מקיימים בכל רחבי הארץ. המסיק מקרב את הילדים והנוער אל הקרקע וכמובן אל ערכי קק"ל".

אוליאל סיפר גם כי המסיק התקיים ללא עלות כחלק מערכי קק"ל לאפשר פעילויות משפחתיות ערכיות: "אני, בתור סבא, רואה את המשפחות הצעירות וכשאני חושב על יוקר המחייה ועל עונת החגים כמעמסה כלכלית למשפחות אני שמח שקק"ל מאפשרת פעילויות חינמיות, לכל המשפחה שיכולות להגיע וליהנות מהשירות של קק"ל. אנו שמחים לאפשר את השירות הזה ומקווה שנמשיך לאפשר אותו גם בשנים הבאות".