לפתוח עסק זה חלום של רבים: אתה אדון לעצמך, עוסק בתחום שמעניין אותך, יכול לפתח את העסק לאלו כיוונים שאתה רוצה, לבחור את האנשים שעובדים אתך ועוד.

כלים

ואכן לפתיחת עסק יש יתרונות רבים, אך גם חסרונות. עסקים רבים נסגרים תוך שנה לפעילותם, ואחרים תוך שנים ספורות. בעלי עסקים מוצאים את עצמם לא פעם מתעסקים בעבודות מפרכות – גבייה, שיווק, גיוס לקוחות, בניית ותחזוק אתר העסק, התמודדות עם ספקים ועוד – וכלל אינם פנויים לעסוק במהות של העסק, במה ש"הדליק" אותם מלכתחילה, ואינם מצליחים למנף אותו כמו שהיו רוצים.

אם אתם רוצים להקים עסק איכותי ומשגשג, כדאי שפעולות כמו אלה שתוארו לעיל יבוצעו על ידי גורמים מקצועיים. יתכן שזה ידרוש השקעה כספית משמעותית בהתחלה, אבל רק כך תוכלו לבנות עסק יציב שיביא רווחים. ההשקעה בדרך כלל תחזיר את עצמה תוך זמן קצר.

להלן מספר בעלי מקצוע שכדאי לכם לשקול לשכור לעסק שלכם:

רואה חשבון

אחד הדברים המתישים ביותר בעסק הוא ההתנהלות הפיננסית וכל הביורוקטיה שהיא דורשת. מלבד זאת, המחשבה שבטעות לא תדווחו כראוי על ההכנסות שלכם ותזכו לביקור ממס הכנסה – מפחידה. לכן, כדאי לשכור רואה חשבון שיעזור לכם בפתיחת העסק מול הרשויות (מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי), יעשה עבורכם את הדו"ח השנתי ויסייע לכם בשאלות על ההיבטים הפיננסיים של העסק.

חשב שכר

אם אתם מעסיקים אנשים תחתיכם, גם אם מדובר באנשים בודדים, הרי שיהיה עליכם לשלם להם משכורת באופן מסודר. כדי שלא תאלצו להתמודד בעצמכם עם חישובים של הפרשה לפנסיה, דמי הבראה ונסיעות – ואולי אף תפגעו בטעות בזכויות העובדים – מוטב לשכור חשב שכר שיבצע עבודה זו. חשוב לבחור בחשב מוסמך ומנוסה, שעבר קורס חשבי שכר.

משווק דיגיטלי

במאה ה-21 עסקים לא יכולים להתקיים ללא אתר אינטרנט שמקודם בגוגל ושיווק ברשתות החברתיות. יש כמה טריקים שאפשר ללמוד מהרשת וגם ספרים והרצאות בתחום, אבל שום דבר לא שווה לאיש שיווק דיגיטלי מנוסה שמכיר את גוגל והמדיה החברתית כמו את כף ידו ויודע מהם האמצעים שיביאו אתכם לראש רשימת התוצאות ויניבו לכם הרבה לידים והמרות.

בונה אתרים

בהמשך לסעיף הקודם מומלץ לשכור גם בונה אתרים מקצועי שיעצב לכם אתר מרשים, פונקציונלי וידידותי שיאפשר לגולשים לנווט בו ולמצוא את מבוקשם בקלות. נראות של אתר אינטרנט וחוויית המשתמש בו (ניווט, מילוי טפסים, מהירות האתר וכו') הם פרמטרים שיכולים לקבוע האם אנשים ירצו לעשות אתכם עסקים או לא. אם האתר משעמם, מבלבל או לא מספק את מבוקשם של הגולשים הם יעזבו אותו מהר מאד וכך הסיכוי שיהפכו ללקוחות יקטן משמעותית.

מאמן עסקי

מאמן עסקי אינו בגדר חובה, אבל יכול לעזור מאד, במיוחד לעסקים קטנים בתחילת דרכם, שמקימים אנשים שמעולם לא התנסו בכך קודם. המאמן העסקי עוזר לבנות חזון לעסק, תוכנית עסקית, יעדים ורשימת פעולות שצריך לבצע ובצורה כזו ניתן לבנות את העסק בחוכמה ותוך חשיבה על העתיד.