מסך מגע חדשני, פרי תכנון ופיתוח של חברת "תמן- תעשיית מערכות נהיגה", ראשון ויחיד מסוגו בעולם, משנה את חווית הנהיגה של בעלי מוגבלויות הזקוקים לאבזרים מיוחדים ומאפשר להם לנהוג בצורה עצמאית ברכבם.

כלים

למעלה משלוש שנות עבודה, יצירתיות ומעוף, השקיעו מהנדסי וטכנאי החברה בתכנון ובניית המסך המיוחד שמאפשר למשתמש ברכב להפעיל באמצעותו, בנגיעה קלה, המתאימה גם למוגבלים בידיהם, את כל פעולות הקשורות לנהיגה, החל מהדלקת הרכב, תפעול החשמל והאורות, המגבים, האיתותים, החלונות ואפילו משענת הראש. כל הפעולות שאדם רגיל מבצע לפני ובמהלך הנהיגה בשתי ידיו, יכול הנכה לבצע בקלות ביד אחת בעזרת מסך המגע.

מסך המגע המותקן ברכבים של נכים, כולל סורק הילוכים אלקטרוני., מפיתוחה של חברת תמן. בתוכנת המסך ניתן להחליף בו אייקונים, לשנות את מיקומם על פי צרכי הנהג ולהגדילם במידת הצורך. המסך מופעל באמצעות שלט הרכב, כך כשהנכה עולה עם כיסא הגלגלים לתוך הרכב המסך כבר פועל וממתין לפקודות הראשונות.

"מסך המגע שלנו אינו דומה למסכים הרגילים של מכשירי הטאבלטים. הוא מותאם במיוחד לבעלי מוגבלויות וניתן להתאמה אישית לכל נהג" אומרים מנכ"לי החברה משה אופק ועדי אדלר, המכירים אישית את כל בעלי הרכבים שבהם הותקנה המערכת המיוחדת..

חברת תמן , הפועלת כבר שנים רבות בתחום התאמת אבזרי נהיגה לנכים והתאמת רכבים לנהיגה לבעלי מוגבלויות שונות, הסתמכה בתכנון ובבניית מסך המגע על הידע הרב שנצבר במוסכי החברה ועל הדרישות שהגיעו מ"השטח" מציבור הנכים .

עד היום הותקנו במוסכי החברה עשרות מסכים כאלה הפועלים בהצלחה וללא תקלות במכוניות הנעות ברחבי הארץ. בחברה לא שוקטים על השמרים ועובדים כיום על פיתוח דור שני של מסכים, שיכללו ביו השאר, אפשרות של הטכנאי להתחבר למסך מרחוק על מנת לבצע פעולות חיוניות בעת הצורך וכן פונקציות נוספות שיקלו על הנהיגה ותפעול הרכב על ידי הנהגים בעלי המוגבלויות.

"המטרה שלנו לאפשר לנכים לנהוג עצמאי בכל מצב רפואי שבו הם נתונים גם כאשר מצבם מחמיר ונוספות מוגבלויות חדשות. אנחנו נותנים להם את הפתרונות המתאימים, כמו במסך הזה, כדי שימשיכו לנהוג ברכבם בנוחות ובביטחון מרבי" אומרים משה אופק ועדי אדלר.