הרוג אחד, עשרות פצועים ומספר נעדרים - צוותי מד"א הוזנקו הבוקר לרמת החייל בתל אביב בעקבות חניון בן ארבע קומות שקרס באתר בניה * חובשים ופאראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי ופינו את הפצועים לבתי החולים * בשעות אלו עדיין נערכים חיפושים וסריקות אחר איתור לכודים. ח״כ נחמן שי: "פועלים נהרגים, מנופים קורסים, מבנים מתמוטטים ומשרד הכלכלה שותק"

כלים
קריסת מנוף חניון הברזל רמת החייל ת"א. צילום: דוברות מד""א
קריסת מנוף חניון הברזל רמת החייל ת"א. צילום: דוברות מד""א

בשעה 11:23 התקבלו במוקד החירום 101 של מד"א שורה של קריאות על נפגעים ולכודים מקריסת חניון בן ארבע קומות ברמת החייל שבתל אביב (מצ"ב הקלטת קבלת הקריאה). עם קבלת הקריאה הוזנקו למקום כוחות גדולים של מד"א, הכוללים רוכבי אופנומד"א, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ.

החובשים והפאראמדיקים של מד"א שמתורגלים במשך כל השנה בטיפול בזירות אסון והרס עבדו בשיתוף פעולה מלא עם מחלצי פיקוד העורף, משטרת ישראל וכוחות כיבוי אש וקבעו את מותו של גבר כבן 35 שאותר וחולץ מההריסות כשהוא ללא רוח חיים. בד בבד, העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים 23 פצועים, ביניהם פועל כבן 25 הסובל מחבלת ראש וגפיים שפונה לבי"ח איכילוב כשמצבו מוגדר קשה, שלושה במצב בינוני, מהם שניים פונו לבי"ח איכילוב ואחד לבי"ח תל השומר ועוד 19 נפגעים באורח קל ונפגעי חרדה שצוותי מגן דוד אדום פינו לבי"ח איכילוב, בילינסון, תל השומר ווולפסון.

חובש רפואת חירום כונן מד"א, נחום נחמיאס, שהגיע ראשון למקום, סיפר: "הייתי בסמוך למקום שקיבלתי הודעה באפליקציה של מד"א על אירוע קריסת חניון בשכונת רמת החייל, שהגעתי למקום עשן רב היה באוויר ויחד עם צוותי מד"א הרבים שהגיעו למקום וצוותי רפואה מבי"ח אסותא הסמוך חילצנו מספר פועלים מהריסות לרחוב. ביצענו מיון רפואי ראשוני לפצועים, ריכזנו אותם בקצה המתחם והם פונו במהירות לבתי החולים באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א".

פאראמדיק מד"א דוד סויסה שהגיע לזירת ההרס, טיפל בפצועים ופינה את הפצוע קשה לבי"ח סיפר: "הגענו למקום בכוחות גדולים הכוללים ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים ואופנועי מד"א והייתה במקום המולה רבה, חילצנו אלינו מספר פצועים מאתר הבנייה שקרס, ביצענו מיון ראשוני, הענקנו לפצועים טיפול רפואי בשטח ופינינו אותם לבתי החולים באזור. הפצוע שפונה לבי"ח איכילוב במצב קשה סבל מחבלת ראש והפצועים הנוספים נפצעו באורח בינוני וקל".

פאראמדיק מד"א ליאור מרמלשטיין שניהל את הטיפול הרפואי בזירה סיפר: "כשהגעתי לזירה ראיתי אתר הרס גדול מאד, הפצועים היו מפוזרים במספר זירות וריכזנו אותם בנקודת טיפול במקום בטוח בתוך האתר. הענקנו טיפול רפואי ראשוני בשטח לפצועים והם פונו לבתי החולים. בהמשך, יחד עם כוחות כיבוי אש ופיקוד העורף חילצנו מתוך ההריסות שני פצועים בהכרה במצב בינוני כשהם סובלים מפציעות מעיכה, הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני מציל חיים בשטח והם פונו בניידות טיפול נמרץ לבי"ח. בנוסף חולץ גבר כבן 35 ללא רוח חיים ונאלצנו לקבוע את מותו בשטח. ברגעים אלו מתבצעות סריקות באתר על מנת לאתר ולחלץ פצועים נוספים."

הפאראדמיקים של מד"א תומר פיין ורפאל הרבסט שהגיעו למקום, סיפרו: "הגענו לזירה ומיד נכנסנו פנימה יחד עם הכבאים וחיילי פיקוד העורף שאיתרו שני פצועים לכודים בהכרה בתוך ההריסות, המקום היה חשוך והייתה המולה רבה, תוך כדי פעולות החילוץ הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל נוזלים וכאשר הם חולצו קיבענו אותם והם פונו לבתי החולים בניידות טיפול נמרץ כשבמצבם בינוני ויציב"

פליקס לוטן פאראמדיק מד"א, סגן מנהל מרחב ירושלים המשמש גם כקצין חילוץ (מיל') בפיקוד העורף שהגיע לזירה, סרק לחילוץ לכודים והעניק טיפול רפואי לנפגעים: "כשהגענו לאתר ביצענו סריקה יחד עם כוחות הכיבוי ופיקוד העורף בתוך האתר. תוך כדי הסריקה אותרו שני לכודים חיים שהיו בהכרה מלאה והתרגשו מאד מהמתרחש. ליוונו אותם לאורך כל החילוץ ולאחריו. הלכודים טופלו על ידינו תוך כדי החילוץ, קיבלו מאיתנו נוזלים וטיפולים נוספים. לאחר החילוץ הם פונו על ידי צוותי מד"א לבתי החולים. כוחות החילוץ ממשיכים לבצע סריקות נוספות באתר כשצוותי מד"א מאבטחים רפואית את החיפושים ואת הצוותים שעובדים שם".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "עם קבלת הקריאה במוקד החירום 101 של מד"א, הזנקנו למקום כוחות רבים שהגיעו במהירות, העניקו טיפול רפואי מהיר ומקצועי לפצועים ופינו אותם לבתי החולים באזור. הניסיון הרב שיש לכוחות מגן דוד אדום באירועים רבי נפגעים לצד התמדה בהכשרות ותרגילים בא לידי ביטוי היום בשטח ואפשר לנו להגיע למקום האירוע במהירות, לסייע בחיפוש ואיתור הפצועים הלכודים, להעניק להם טיפול רפואי מציל חיים עד חילוצם ולפנותם לבתי החולים. הצוותים הוכיחו את נחישותם להציל חיים ופעלו תוך סיכון ובחום הכבד, כתף אל כתף יחד עם כוחות החירום והחילוץ של הכיבוי ופיקוד העורף ומשטרת ישראל. אנחנו ערוכים לשהות ממושכת בשטח ככל שיידרש עם הציוד והאמצעים הטובים ביותר, כולל רכב חפ"ק עם טכנולוגיות מתקדמות שמאפשר לנו לפעול בשטח. אני משתתף בצער משפחתו של ההרוג ומאחל החלמה מהירה לפצועים".

בעקבות קריסת החניון היום בתל אביב אמר ח"כ ד"ר נחמן שי (המחנה הציוני): "קריסת החניון מלמדת על ההזנחה הפושעת של אתרי הבנייה בישראל. אין דין ואין דיין. פועלים נהרגים, מנופים קורסים ועכשיו מבנים מתמוטטים ומשרד הכלכלה שותק."

ח"כ שי הוסיף: "אני שולח את תנחומיי למשפחות ההרוגים, מאחל החלמה מהירה לפצועים ומחזק את כוחות ההצלה הפועלים למציאת הנעדרים."

מדוברת דניה סיבוס נמסר כי במהלך ביצוע עבודות ההקמה של חניון "הברזל" ברמת החייל בתל אביב קרס חלק מהמבנה. החברה כואבת את כאבם של נפגעי האירוע ומשפחותיהם ומשתתפת בצערם. בשעה קשה זו, אנו מתמקדים בסיוע לכוחות ההצלה ונעשה את כל שנדרש על מנת לסייע לגופי החקירה בעבודתם.