כל בעלי העסקים בארץ מעוניינים למזער נזקים העלולים להיגרם לחברה כתוצאה משריפה. נזקי שריפה עלולים להיות בלתי הפיכים ולגרום לאובדן חיי אדם ולנזקי רכוש גדולים המובילים להפסדים כספיים ולבעיה פיננסית קשה. חשוב להדגיש כי אמצעי מיגון מפני שריפה נחוצים לכל עסק, ולא רק לחברות בהן נעשה שימוש בדלקים ובחומרים מתלקחים. יש להגן על המבנה מפני שריפה, במיוחד בעסקים בהם יש ריכוז גבוה של אנשים – עובדים ולקוחות.

כלים
התקנת מערכת ספרינקלרים
התקנת מערכת ספרינקלרים

כדי להתקין אמצעי מיגון לעסק מפני שריפות יש להזמין חברה מקצועית המתמחה בתחום, שתשלח יועץ בטיחות אש על מנת לאפיין את המבנה ולבדוק גם את מאפייני העסק, וכדי להתאים את אמצעי המיגון היעילים והאפקטיביים ביותר.

אמצעי מיגון לעסק מפני שריפה

מערכת ספרינקלרים- מערכת ספרינקלרים נחשבת לאחת ממערכות המיגון היעילות ביותר מפני שריפות בעסקים. המערכת מספקה הגנה מושלמת מפני שריפה, 24 שעות ביממה. מערכת ספרינקלרים מספקת מענה מהיר מיד עם גילוי השריפה והיא מסוגלת להשתלט על האש כדי למנוע את התפשטות השריפה לאזורים נוספים במבנה המשמש את העסק. המערכת מפזרת מים באופן ממוקד באזור בו פרצה השריפה והיא מדכאת את האש עד להגעת כוחות מכבי אש. המערכת מורכבת מצינורות ומתזים המפוזרים בכל שטחי בית העסק. ראוי לציין כי התקנת מערכת ספרינקלרים חייבת להיעשות על ידי חברה מקצועית ובעלת כל האישורים הנדרשים לתכנון והתקנת מערכות גילוי וכיבוי אש.

גלאי אש/עשן – חשוב להתקין גלאי אש, אותם מתקינים על גבי תקרת בית העסק. בגלאי אש ועשן יש חיישנים רגישים שתפקידם להתריע על שריפה כאשר יש שינוי טמפרטורה קיצוני או כשמתחילה שריפה בעסק. יש מגוון מערכות לגילוי אש ועשן: חלקן מחוברות למערכת ספרינקלרים על מנת להפעיל את מתזי המים באופן אוטומטי מיד עם גילוי השריפה, מערכות אחרות מחוברות למוקדים ושולחות התרעה, מעבר להפעלת אזעקה בעסק.

בעסקים רבים נהוג להתקין רכזת גילוי אש מתקדמת, בהתאם לדרישות יועץ בטיחות אש ולהנחיות הגורמים הרלוונטיים. כמו כן, בהתאם להוראות יועץ בטיחות אש יש להתקין מנדפי עשן ומערכות כיבוי אש אוטומטיות למקומות מועדים לשריפה כמו חדר גנרטורים, חדר מכונות, מחסן עם כימיקלים, שמנים, צבעים ודלק.

מטפי כיבוי אש – בכל בית עסק חייבים לפזר מטפי כיבוי אש. יש מגוון דגמים וסוגים של מטפי כיבוי אש, לכן חשוב להקשיב להמלצות יועץ בטיחות אש. ישנם מטפי אבקה יבשה, גז, קצף, אבקה מיוחדת למתכות ועוד.

ארון כיבוי אש – חשוב להתקין ארונות כיבוי אש עמידים ואיכותיים הצבועים באדום. בכל ארון יש גלגלון עם צינור כיבוי אש ובראשו זרנוק. יש להתקין ארונות אש העומדים בתקן הישראלי המחייב והמחמיר.

אם חייכם וחיי העובדים והלקוחות שלכם יקרים לכם – אל תחסכו על מיגון העסק שלכם מפני שריפה.