לפעמים היא יכולה להיות חמימה ומועילה, איך ישנם מקרים בהם היא קטלנית והרסנית. כולנו יודעים שצריך להיזהר מאש, אך גם כיום היא מהווה איום מסוים, אם היא נדלקת במקומות סגורים בצורה לא מבוקרת למשל. עם ברק אש תוכלו למנוע נזקי אש ושריפה, באמצעות מערכות מתקדמות שמגלות ומכבות שריפות. 

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

סכנה גדולה לאדם

מאז ומעולם, אש הייתה סכנה גדולה לאדם. במגע עם האדם היא גורמת לכוויות ומזיקה לגוף. העשן שיוצא ממוקד האש אינו בריא לאדם ויכול להוביל לסחרחרות, כאבי ראש ובמקרים רבים אף למוות. האש מסוכנת לאדם, מכיוון שאין לו שליטה עליה בצורה נוחה. שלא כמו מים למשל, שניתן לשלוט עליהם באמצעות סחר ובכך למנוע הצפות, או מצוקים שניתן לרסן עם כלים הנדסיים שונים ובכך למנוע מפולות בשיפולי המצוק, ריסון האש הוא הרבה יותר מסובך. עם ההתפתחות הטכנולוגית, הובן כי אפשר להמציא חידושים מסוימים שיאפשרו השבת מלחמה לאש ולשריפות. מערכות כיבוי אש הן דוגמא למערכות הללו. המערכות הללו ניתנות להתקנה בחללים שונים, והם יכולות להציל חיים בסבירות גבוהה מאוד כאשר פורצת שריפה, בין אם אנחנו מודעים לשריפה שמתרחשת ובין אם אנחנו עדיין לא מודעים אליה.

מערכות להתמודדות עם האש

המערכות הללו נוצרו מתוך הבנה עמוקה של האש ושל המאפיינים שלה. למשל, חלק גדול מהמערכות הללו פועלות כאשר הן מזהות עשן באוויר. עשן באוויר, בכמויות שגורמות להפעלה של המערכות, זה דבר שאינו אמור להיות באופן טבעי באוויר של חללים שונים. כך ניתן לוודא פעילות תקינה מערכת כיבוי אש, מבלי שיהיה חשש שהיא תפעל בזמנים בהם היא לא אמורה לפעול. את המערכות השונות ניתן להתקין בהרבה מאוד חללים. ככל שהחלל גדול יותר ומונה יותר אנשים באופן תדיר, כך ניתן להשפיע מבחינה בטיחותית על יותר אנשים. בתי ספר, מפעלים, משרדים, אולמות ספורט ומתקנים שונים הם מקומות בהם מערכת כזאת יכולה להציל חיים רבים ולמנוע פציעות משמעותיות.

לסיים את האירוע עוד לפני שהוא מתחיל

ישנן מערכות אש שתפקידן הוא לאפשר כיבוי של האש. מערכת ספרינקלרים למשל היא מערכת כזאת. המערכות הללו עובדות באמצעות משאבות כיבוי אש בין היתר. מערכת הספרינקלרים מאפשרת התזה של מים מהתקרה בחלל מסוים. אם מתרחשת שריפה באותו החלל, ניתן לסיים את אירוע השריפה עוד לפני שהוא מתחיל, באמצעות תגובה מהירה. מה שעוד מאפשר תגובה מהירה ואיכותית נגד שריפה שפורצת בהפתעה, זה ציוד אש מטלטלין. מטף הוא הדוגמא הטובה ביותר לציוד כיבוי האש הזה. באמצעות המטף ניתן לכבות באופן ידני ומדויק שריפות שפורצות. אם השריפה עדיין בחיתוליה, המטף יוכל בסבירות גבוהה לכבות את האש לגמרי. השימוש במטף איננו מורכב וניתן לאחסן אותו במקום שאינו יפריע לעבודה מצד אחד, אך כל העובדים יהיו מודעים למיקומו מצד שני.

גילוי מוקדם יכול להציל חיים

לא תמיד ניתן לכבות את השריפה ללא מכבי האש. לכן, גם גילוי של שריפה בשלב מוקדם יכול להציל חיים ולמנוע נזקים גופניים. מערכות גילוי אש ועשן מסוגלת להתריע כאשר פורצת שריפה. הדבר מאפשר לאנשים שנמצאים בתוך החלל בו פרצה השריפה להתפנות אל כיוון יציאות החירום. שריפה, גדולה ככל שתהיה, מתחילה תמיד בתור משהו קטן, כך שגילוי מוקדם ופינוי נכון של האוכלוסייה הם קריטיים.

מערכות נוספות

ציוד לכיבוי אש או לגילוי עשן הוא לא הציוד היחידי שיש. קיימות מערכות נוספות שיכולות להפחית את הסיכוי לנפגעים. מערכות שחרור עשן מאפשרות הוצאה וסילוק של עשן, שנוצר כתוצאה מהאש. העשן עשוי לגרום למוות ובמקרים רבים הנפגעים בשריפה נפגעים בכלל משאיפת העשן. ניתן למצוא מערכות כאלו מסוגים שונים, כמו מפוחי אש ועשן, שמאפשרים אוורור יעיל בעת שריפה.

הבטיחו את הבטיחות שלכם

אנחנו חיים רק פעם אחת. אש יכולה לקטול חיים ברגע, הרבה יותר מהר ממה שאנחנו חושבים. הדבר הכי נכון לעשות כשפורצת שריפה הוא להתקשר אל מכבי האש, אך באמצעות הציוד הנכון והמערכות המתאימות, כיבוי מוקדם של האש או פינוי מהיר של מבנה אפשריים בהחלט. באמצעות המערכות המגוונות וציוד הכיבוי של ברק אש, תוכלו להבטיח את הבטיחות שלכם בעת שריפה.