עבור אמריקאים רבים, חודש נובמבר הינו שם נרדף לחודש המבצעים הגדול, זאת בזכות ימי המכירות הגדולים שבמהלכו: יום שישי השחור (Black Friday) המצוין ביום ו', שלאחר חג ההודיה (Thanks Giving) ויום שני המקוון (Cyber Monday) המצוין מדי שנה ביום ב' שלאחר חג ההודיה.

כלים

ענקית המסחר האלקטרוני, eBay, מכריזה על מבצעי ענק חסרי תקדים באתר הסחר הבינלאומי שלה, לכבוד סוף השבוע הקרוב. גם הישראלים הצטרפו למשחק ומדי שנה נרשם זינוק משמעותי בקניות המקוונות במסגרת ימי הקניות הללו ואחרים.

מנתוני ה- Black Friday בשנת 2015: גידול שיא של 20% בקניות של ישראלים לעומת 2014 - בכל דקה נרכשו 23 מוצרים.

הקטגוריה המובילה ביותר הייתה מחליקי שיער, שזינקה בכ– 3000% לעומת שנת 2014 (!).

כשליש מכלל הרכישות נעשו במובייל (32%), שקנו בכל 3 שניות מוצר.

רכישות הישראלים הסתכמו בכ-110 אלף מוצרים, סל הקניות הממוצע בימי הבלאק פרידיי עמד על כ-78 שקל.

הקטגוריה הפופולרית ביותר בקרב הישראלים היתה שעוני יד - בכל 30 שניות ישראלים רכשו שעון יד ובכל 2 דקות רכשו שעון חכם.

קטגוריות נוספות שצמחו משמעותית היו: שעונים חכמים - גידול של 465%, דיסק און קי – גידול של 130%, סטרימרים - גידול של 125%, אוזניות – גידול של 74%.

המוצר היקר ביותר שרכש ישראלי היה מכונית BMW מדגם M3 Luxury Sport בכ- 39 אלף דולר.

לדברי אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay בישראל: "המודעות לחגיגת הקניות בבלאק פרידיי עלתה מאוד בשנים האחרונות גם בקרב הצרכנים הישראלים. בשנת 2015 נרשם זינוק של 20% בהיקף הרכישות של ישראלים, מתוכם 32% נעשו במובייל, שקנו בכל 3 שניות מוצר. בתום יום המכירות הסתכמו רכישות הישראלים בלמעלה מ- 109 אלף מוצרים".

מה הישראלים יקנו השנה? המוצרים שצפויים לכבוש את השוק הישראלי: שעוני פעילות ספורט, רמקולי Bluetooth.

אודות eBay (נסד"ק: EBAY) - מחברת בין מיליוני קונים ומוכרים מרחבי העולם ויוצרת הזדמנויות מסחר מקוונות. נוסדה בשנת 1995 בסן חוזה, קליפורניה, eBay היא פלטפורמת המכירות התוססת ביותר בעולם, בשנת 2014 הוצעו ב- eBay מוצרים בשווי 83 טריליון דולר.

בישראל פועלת eBay באמצעות מרכז פיתוח בנתניה העוסק במידע מובנה (Structure Data) וכן חטיבה עסקית המקדמת עסקים ישראליים בפלטפורמת המסחר העולמית של החברה.