חלום הבית עם הגינה הולך ומתממש? לצד כל ההתרגשות מהמעבר לבית פרטי, יש לזכור כי מדובר במעבר אשר מצריך שינוי גדול באורח חייכם ובהתנהלותכם, בהשוואה לתקופה שבה גרתם בקומה הרביעית בבניין משותף.

כלים
מצלמות אבטחה
מצלמות אבטחה

על אחת כמה וכמה אם אתם כבר מתגוררים בבית פרטי זמן בלתי מבוטל, אתם ודאי יודעים שכאשר מדובר בתחזוקת בית פרטי ובטיפוחו, מדובר בלא פחות ממשרה מלאה. אז למה כדאי לשים לב? במה עדיף להשקיע ועל מה כדאי לוותר?

הגינה היא הבית

כעת, כשסוף כל סוף ניתן לשבת באוויר הפתוח וליהנות מהטבע שמסביב, הגינה אינה חשובה פחות מהבית עצמו (ויש שיגידו שהיא אף חשובה ממנו). בהליך בחירת הבית שימו לב לגינה – לגודלה, לסוג האדמה שבה, האם ניתן לגדל בה את כל הצמחים שתחפצו, האם היא מוצלת או שמא צריך להשקיע בהצללה (מה שמייקר את העלויות) ועוד דברים נוספים שחשובים לכם. אל תשכחו שטיפוח הגינה הוא עסק יקר וכדאי להיכנס לבית עם גינה מטופחת על מנת להוזיל עלויות שיפוץ כמה שניתן.

יותר פריצות

לא רק שכעת יש יותר שלל לגנוב, אלא גם שעכשיו יש גם יותר מקומות ופתחים מהם ניתן לפרוץ לבית. הקפידו על מנעולים איכותיים לכל דלת אשר דרכה ניתן להיכנס לשטח שלכם, ובנוסף כדאי להתקין מצלמות אבטחה למען איתור הפורצים, שתעניק לכם שנת לילה נטולת דאגות.

לונה פארק לילדים

אם חשבתם שאתם השמחים העיקריים מהמעבר לבית יותר מרווח, קחו בחשבון שלילדים זה ממש פארק שעשועים – גלישה על מעקה המדרגות ומחבואים במחסן הם רק חלק מהשיגעונות שילדים אוהבים בבית פרטי. הקפידו שהבית אליו אתם עוברים יכיל את כל האמצעים הבטיחותיים על פי חוק, והוסיפו אמצעי מיגון על פי צרכי המשפחה עוד בטרם תעברו להתגורר בבית. כך תיצרו לילדיכם סביבה בטוחה ומוגנת ככל האפשר.

תרבחו ותסעדו

אם עד עכשיו רק הדודה נשאה בנטל האירוח בחגים, מהיום גם אתם לוקחים בו חלק בביתכם החדש. עשו זאת בהמון הנאה וכיף. השקיעו בפרטים בבית על מנת להפכו לחלל אירוח מקסים. למשל, צרו פינת ישיבה שאיננה הסלון, בין אם זה חדר נפרד או בחצר. יתר על כן, שימו לב שפינת האוכל תהיה מזמינה ומלאת אור כי זהו החלל בו יתקיימו שיחות חולין רבות.

לנקות כל השבוע

כן, זהו עוד חסרון בבית פרטי – הניקוי שלו לוקח פי כמה וכמה זמן ומאמץ בהשוואה לניקוי הדירה בעלת שלושת החדרים שהייתה לכם קודם. גם כאן ניתן להקדים תרופה למכה ולדאוג שחללי הבית לא יהיו קשים מדי לניקוי. סדרו את הרהיטים בחלל כך שיהיו קלים להזזה, מקמו כמה שפחות רהיטים בפינות החדר והימנעו מארגזי אחסון מתחת למיטות ולספות, שכן הם בעלי נטייה לצבור אבק רב.