אנסמבל המאה ה-21 פותח את העונה ה-26 בתכנית מיצירות המופת של מוסיקה בת זמננו. בתכנית הקונצרט, ליגטי, ג'ון אדמס וביצוע בכורה עולמי של יצירתו של בועז בן משה, שהוזמנה ע"י האנסמבל. הקונצרט בניצוחו של המנצח הראשי של האנסמבל, ז'ולט נאג' ובכיכובם של שני סולנים צעירים: הקלרניתן טיבי צייגר, מהאמנים המבריקים של הדור הצעיר והפסנתרן אמרי טלגם, שזכה לא מכבר במקום ראשון בתחרות הפסנתר הבינלאומית של אורליאן

כלים
הקלרנטן טיבי צייגר
הקלרנטן טיבי צייגר

16 בספטמבר, אלמא בזכרון יעקב, 17 בספטמבר מוזיאון תל אביב, 18 בספטמבר המרכז למוסיקה ירושלים

אנסמבל המאה ה-21 יקיים את קונצרט פתיחת העונה ה-26 שלו, ב 16-18 בספטמבר ( זכרון יעקב, תל אביב וירושלים), בניצוחו של ז'ולט נאג'.

שני סולנים צעירים מככבים בקונצרט: הקלרניתן טיבי צייגר מהאמנים המבריקים של הדור הצעיר והפסנתרן אמרי טלגם, שזכה לא מכבר במקום ראשון בתחרות בתחרות הפסנתר הבינלאומית של אורליאן, צרפת ובשני ציונים לשבח.

האנסמבל פותח את העונה בתכנית הכוללת מיצירות המופת של המוסיקה בת זמננו: הקונצרט יפתח עם הקונצ'רטו לפסנתר של ליגטי - אחד מגאוני המאה ה-20 - המהווה אבן דרך ביצירתו וכן בהתפתחות המוסיקה בדורנו. יצירה זאת נמצאת כ"קלאסיקה" ברפרטואר המוסיקה העכשווית.

בהמשך יבצע האנסמבל את "כפתורים מסוקסים לקלרנית ואנסמבל" של ג'ון אדמס, המייצג קו שונה לחלוטין, מקורותיו בג'אז והוא משלב בין הכתיבה ה"קלאסית" לג'אז.

בנוסף תבוצע בביצוע בכורה עולמי יצירתו של בועז בן משה, "תשוקה-חמלה", שהוזמנה ע"י האנסמבל.

"בדומה ליצירותיי האחרונות גם יצירה זו עוסקת בדואליות, במאבק, בבדיקת גבולות, בתיאור מצבי קיצון וביכולת להשלים ביניהם", מספר בן משה על יצירתו, "הרעיונות הללו מתורגמים במוסיקה שלי לערכים מוסיקליים שלתנועה ואי-תנועה, עוצמה וחולשה, יחיד ורבים. אין לטעמי צורך לייצר מטרה של אחידות בין הרעיונות המנוגדים אלא "לראותם בלבד...", לאפשר להם לחיות באותה בועה קיומית המכבדת את מרכיביה השונים.

לאחר הקונצרט יוצא האנסמבל לסיור בסין, שם ישמש כאנסמבל הבית של הפסטיבל למוסיקה עכשווית של שנחאי.

תוכנית הקונצרטים בעונה הקרובה של אנסמבל המאה ה-21 מצטיינת במגוון רחב של יצירות, שנכתבו לאורך מאה השנים האחרונות. החל מיצירתו של וארז מ- 1920, דרך יצירותיהם של ליגטי קורטאג, ג'ון אדמס ודוספין, שנכתבו בסוף המאה הקודמת (בשנות השמונים והתשעים) והפכו כבר לנכס צאן ברזל בקנון המוסיקה האמנותית, ועד היצירות של המלחינים יאן מארש, מרטין מטלון, וולדימיר טרנופולסקי שנכתבו

במאה ה-21 ומימים אלה ממש, יבוצעו 5 בכורות עולמיות של המלחינים בועז בן משה, יאיר קלרטג ,עודד זהבי, ארי בן שבתאי וראובן סרוסי.

ינצחו על אנסמבל המאה ה-21 מנצחים מהשורה הראשונה בסצנה העולמית : ז'ולט נאג', מנצח הבית של האנסמבל, אילן וולקוב, הזוכה להצלחה מסחררת בחו"ל, ואד ספניארד ההולנדי, שכבר ניצח על אנסמבל המאה ה-21 בעבר ולשמחתנו מצא זמן בלו"ז הצפוף שלו לבוא שוב אלינו. אליהם יצטרף בפעם הראשונה המנצח גיום בורגון, אחד הכוכבים העולים בשדה הניצוח בצרפת..

סולנים ישראלים מצויינים, הזוכים להצלחה בינלאומית , יופיעו השנה עם אנסמבל המאה ה- 21 ; הפסנתרן אמרי טלגם, הקלרנטן טיבי צייגר, זמרת הסופראן קרן מוצרי, נגן הקרן סער ברגר, ונגן הטרומבון בני סלוחין.

בנוסף לסדרה של 5 קונצרטים למנויים במוזאון ת"א, מקיים אנסמבל המאה ה-21 , באולם התיבה ביפו, קונצרטים בהרכבים קטנים יותר, קונצרטים של מוסיקה אלקטרונית ומולטימדיה.

16 בספטמבר בשעה 13:30 אולם אלמא בזכרון יעקב

17 בספטמבר בשעה 20:30 מוזיאון תל אביב

18 בספטמבר בשעה 20:00 מרכז למוסיקה ירושלים

ז'ולט נאג' מנצח

אמרי טלגם פסנתר

טיבי צייגר קלרנית

בועז בן משה Passion – Compassion בכורה עולמית

ג'ון אדמס כפתורים מסוקסים לקלרנית ואנסמבל

ג'רג' ליגטי קונצ'רטו לפסנתר

Zsolt Nagy conductor

Imri Talgam piano

Tibi Cziger clarinet

Boaz Ben Moshe Passion – Compassion

John Adams Gnarly Buttons

György Ligeti Piano Concerto

המנצח ז׳ולט נאג׳ החל את לימודי הניצוח שלו במולדתו הונגריה, באקדמיה ״פרנץ ליסט״ בבודפשט, ולאחר-מכן השתלם בהדרכת פטר אטווש ונתמנה על-ידיו למנצח-עוזר שלו ב״מכון למוסיקה חדשה״ בקרלסרוה. מאז אמצע שנות ה-80 פעיל נאג׳ כמנצח על רפרטואר מגוון בבתי אופרה ובאולמות קונצרטים ברוב ארצות אירופה. הוא ניצח על תזמורות ואנסמבלים מובילים והופיע בפסטיבלים רבים. מאז 1992 הוא עומד בראש פרוייקטים תזמורתיים ומעביר כיתות אמן במקומות שונים בעולם. הוא נחשב לבר-סמכא מן המדרגה הראשונה בפרשנות וביצוע של מוסיקה בת-זמננו. ב-1999 נתמנה למנצח ראשי ויועץ מוסיקלי של אנסמבל המאה ה-21. כמו-כן הוא מכהן כפרופסור לניצוח בקונסרבטוריון הלאומי בפריס.

אימרי טלגם, 27, נולד בירושלים והחל את לימודיו בקונסרבטוריון בתל אביב. את לימודי התואר הראשון סיים בבית הספר למוזיקה על-שם בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב כשבין מוריו היו רות תירוש, ארנון ארז, חנה

שלגי ועמנואל קרסובסקי. עם תום לימודיו באוניברסיטת תל אביב המשיך טלגם לבית הספר הגבוה למוזיקה בהאנובר, גרמניה, ומשם לבית הספר ג'וליארד בניו יורק.

במקביל ללימודי המוזיקה סיים טלגם גם תואר בפילוסופיה בחוג למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת קולומביה בניו יורק. טלגם הופיע בין היתר כסולן בתזמורת הסימפונית חיפה ובתזמורת הסימפונית הישראלית בירושלים. הפסנתרן הישראלי הצעיר מתארח דרך קבע בפסטיבלים בינלאומיים, בהם פסטיבל לוצרן ופסטיבל פוקוס, המתקיים מדי שנה בלינקולן סנטר. מכבר במקום ראשון בתחרות בתחרות הפסנתר הבינלאומית של אורליאן,צרפת ובשני ציונים לשבח.

הקלרניתן טיבי צייגר הוא נגן כלהנ”ש מעץ הראשון שהתקבל למסלול “תעודת אמן” בבי”ס ג’וליארד בניו יורק. על מוריו נמנים צ’רלס ניידיק, יהודה גלעד, ריצ’רד לסר, ויצחק קצפ. טיבי הופיע כסולן עם התזמורת הקאמר-פילהרמונית של סנט פטרסבורג,TIVOLI בקופנהגן, התזמורת הקאמרית הישראלית והתזמורת הפילהרמונית הצעירה וברסיטלים רבים בארה”ב ובישראל. ביולי 2010 ערך בכורה כסולן באולם ע”ש דיסני בלוס אנג’לס. “סולן מלהיב” כתב הניו יורק טיימס על הופעתו בעיר ב- 2010ובוושינגטון פוסט נכתב “נגינה יפהיפיה בצבעוניותה”. כנגן מוסיקה קאמרית פעיל מאוד, טיבי הופיע בסדרות ופסטיבלים שונים באירופה, ישראל וארה”ב ובשידורים חיים ומוקלטים בערוץ “מצו”, קול המוסיקה ובתחנות הרדיו החשובות בארה”ב. בקיץ הקרוב הוא יופיע בפסטיבל מרלבורו בארה”ב. הוא מופיע בקביעות באולמות כגון קרנגי הול, מרכז קנדי, מרקין ואליס טאלי בניו יורק,ומשתף פעולה עם אנסמבלים רבים. כמו כן הוא נמנה על מייסדי אנסמבל “גרופיוס” בישראל. הוא בוגר ביה”ס ע”ש תלמה ילין, יחידת הנגנים הצעירים של המרכז למוסיקה ירושלים, והשלים שירות מלא בצה”ל במעמד של“מוסיקאי מצטיין”. טיבי הופיע בפסטיבלים ובתזמורות בארה”ב, ישראל, סין ובאירופה, וניגן עם התזמורת הקאמרית אורפיאוס בניו יורק, תזמורת הרדיו הנורבגית, הפילהרמונית של ברגן (נורבגיה), תזמורת הדיוואן מזרח-מערב ואחרות. הוא זכה בפרסים ומלגות שונות בארץ ובחו”ל ונמנה על

מקבלי מלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל בלמודיו בארץ ובמלגה מיוחדת ללימודים בארה”ב. טיבי הוא המייסד והמנהל האמנותי של הפרויקט הקאמרי הישראלי. מקיץ 2010 טיבי הוא אמן מייצג של חברת Selmer Paris.

בעז בן-משה, יליד תל אביב, 1962, חתן פרס ראש הממשלה למלחינים 2003. הלחין כ-40 יצירות-מוסיקה סימפונית, קונצ'רטי, יצירות לקול ותזמורת, מוסיקה קאמרית להרכבים מגוונים, מוסיקה לכלי סולו ומוסיקה רב - תחומית. יצירותיו הוזמנו ובוצעו על ידי: התזמורת הסימפונית י-ם, , התזמורת הסימפונית החדשה-חיפה, אנסמבל סולני תל אביב, תזמורת פסטיבל ה"יין"-בורדו, צרפת, התזמורת הקאמרית הישראלית, הסינפונייטה הישראלית-באר שבע, פסטיבל ישראל, פסטיבל קול המוסיקה בגליל העליון, ועוד.

דר' בעז בן-משה הוא המנהל האמנותי של "חג המוסיקה הישראלית" בחמשת השנים האחרונות ודיקן הפקולטה למוסיקה רב – תחומית באקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים.