ארגון "משמר החורשה" שהוקם בידי תושבי רמת השרון ופעילי סביבה כדי לסכל את תוכנית העירייה לכרות את חורשת העמל ממשיך במאבק נגד התוכנית ההרסנית. הארגון דורש מאיריס קלקא, יו"ר ועדת איכות הסביבה, לכנס את הוועדה לדון בכריתת חורשת העמל

כלים
חורשת העמל, בה למעלה מ-150 עצים, היא הריאה הירוקה היחידה ברובע הדר
חורשת העמל, בה למעלה מ-150 עצים, היא הריאה הירוקה היחידה ברובע הדר

לדברי דנית ניצן, תושבת רמת השרון ופעילת הארגון, "לא ייתכן שנושא כל כך מרכזי כמו כריתה של אחת מהריאות הירוקות האחרונות בעיר, שכוללת בעלי חיים נדירים כמו קיפודים ועוד יעבור ללא שום דיון במועצת העיר ובוועדה לאיכות הסביבה. אם בנושא כזה הוועדה לא תדון אז לא ברור מדוע בכלל יש צורך בוועדת איכות הסביבה בעירייה וניתן לסגור אותה".

"אנחנו המומים לגלות שחברי מועצת העיר נאלמים דום ואיש איננו דורש דיון במועצה ומוסדותיה בנושא כל כך מרכזי. אם תימשך שתיקת הכבשים של חברי המועצה, נצא להפגין מול בתיהם ולהזכיר להם את תפקידם ומחויבותם לציבור".

בשבוע שעבר ביקשו פעילי משמר החורשה דורשים ממועצת העיר לדון בתוכנית. התושבים והפעילים הגיעו לישיבת למועצת העיר לדרוש את קיומו של הדיון. אלא שבמועצה הודיעו להם שהישיבה סגורה לתושבים ואף אילצו אותם לעזוב את המקום.

150 עצים בסכנת כריתה

חורשת העמל, בה למעלה מ-150 עצים, היא הריאה הירוקה היחידה ברובע הדר (הרובע האורבני של מרכז רמת השרון) ואחת החורשות הגדולות האחרונות ברמת השרון. החורשה מהווה בית קבוע וחסר תחליף לקיפודים, חרדונים, עטלפי פירות, נקרים, יונקי דבש וציפורי אדום-חזה. ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר מתכנן להקים בית ספר במקום החורשה שתיעקר, למרות שבאותו רובע כבר קיימים שלושה בתי ספר ולמרות שמחסור בבתי ספר קיים דווקא באזורים אחרים לגמרי של רמת השרון, כמו מורשה והאזור הצפוני של העיר.

לפני כשבוע וחצי התקיימה הפגנה סוערת של כ-200 תושבים נגד תוכנית הכריתה. בשבוע שעבר כוסו הבתים והבניינים באזור הסמוך במאות שלטים המזהירים את גרובר: "גרובר – את חורשת העמל אסור לכרות".

תושבי השכונה והפעילים, מבוגרים וילדים, נפגשים מדי יום שישי אחר הצהריים בחורשה לקבלת שבת ומפגש מחאה כנגד הכוונה לכרות את החורשה. בפגישה מתעדכנים התושבים והפעילים בהתפתחויות במאבק, אוספים כספים, מחלקים שלטים ומקבלים החלטות.