פעילי "משמר החורשה" הנאבקים נגד הכוונה לכרות את חורשת העמל ברמת השרון ביקשו להיכנס לישיבת מועצת העיר במטרה לדון בתוכנית העקירה, אך העירייה סירבה והשאירה אותם בחוץ. הפעילים כתבו לחברי מועצת העיר: "אנו מצפים מחברי המועצה לדרוש דיון במועצת העיר בנושא ולקיים הליך מסודר, שקול פתוח ושקוף שבו ייבחנו התועלות הקיימות מול החסרונות הרבים של הכריתה, ייבחנו החלופות, ויתאפשר לתושבים להביע את התנגדויותיהם ולקבל מענה לשאלות"

כלים
תושבי השכונה והפעילים, מבוגרים וילדים, נפגשים מדי יום שישי אחר הצהריים בחורשה לקבלת שבת ומפגש מחאה כנגד הכוונה לכרות את החורשה
תושבי השכונה והפעילים, מבוגרים וילדים, נפגשים מדי יום שישי אחר הצהריים בחורשה לקבלת שבת ומפגש מחאה כנגד הכוונה לכרות את החורשה

ארגון "משמר החורשה" שהוקם בידי תושבי רמת השרון ופעילי סביבה כדי לסכל את תוכניתו של ראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר, לכרות את חורשת העמל, ממשיך במאבק נגד התוכנית החלמאית וחסרת האחריות. פעילי משמר החורשה דורשים ממועצת העיר לדון בתוכנית. אמש (יום א') הגיעו התושבים והפעילים למועצת העיר לדרוש את הדיון. אלא שבמועצה הודיעו להם שהישיבה סגורה לתושבים. התושבים והפעילים נאלצו לעזוב את המקום, אך לפני כן חילקו לכל חברי המועצה מכתב שבו קראו למועצה לדון בתוכנית

"כחבר במועצת עיריית רמת השרון, חשוב לנו כי תביע את עמדתך ביחס לכוונת ראש העיר לכרות את חורשת העמל", נכתב לחברי המועצה, "מעבר לתוכן התוכנית עצמה, הדרך שבה ראש העיר מתכוון להעביר אותה - בלא כל דיון ציבורי פתוח, ללא בחינה, דיון ובדיקה של הנושא בישיבת מועצת העיר, בלא דיון בוועדות השונות לתכנון ובנייה, בלא פרסום רשמי של העירייה וללא מהלך שיאפשר לתושבים, לחברי המועצה ולסיעות השונות להגיש התנגדות לתוכנית או להציע חלופות ולדון בהן היא שערורייתית. למעשה, להבנתנו חברי המועצה אפילו לא קיבלו עדכון מסודר על התוכנית. לא כך מאשרים הליך בלתי הפיך...הרשות המחוקקת של רמת השרון ונבחרי הציבור שלה נמצאים במועצת העיר והם אלה שצריכים לקיים את הדיון ולקבל את ההחלטה".

"התוכנית עצמה אינה נכונה לעיר.. באזור מרכז רמת השרון נמצאים בו שלושה בתי ספר סמוכים אלה לאלה כבר כיום... זאת בשעה שאזורים אחרים ברמת השרון, כמו מורשה וצפון העיר, סובלים ממחסור בבתי ספר וכיתות לימוד, למרות הבטחות חוזרות להקים בהם בתי ספר... רובע הדר הוא אזור צפוף שסובל ממחסור בעצים ובריאות ירוקות. אם החורשת תיכרת, יהיו בו פחות מ-4 מ"ר שטח פתוח לנפש בלבד... בנוסף, גם כך סובל הרובע מפקקים ומחסור בחניה, שיוחמרו עשרות מונים עם הקמת בית ספר נוסף... החורשה היא גם מקום מפגש ומרכז לחיי הקהילה במרכז רמת השרון, קשישים, בני נוער, ילדים ואנשים שמתאמנים בספורט ומחפשים שקט ואוויר צח... לחורשה יש תפקידים סביבתיים כמו ניקוז מי גשמים ומניעת שיטפונות, והיא מהווה בית למינים רבים של בעלי חיים. לא ייתכן שצעד כה משמעותי ובלתי הפיך יתבצע בלא דיון במועצת העיר".

150 עצים בסכנת כריתה

חורשת העמל, בה למעלה מ-150 עצים, היא הריאה הירוקה היחידה ברובע הדר (הרובע האורבני של מרכז רמת השרון) ואחת החורשות הגדולות האחרונות ברמת השרון. החורשה מהווה בית קבוע וחסר תחליף לקיפודים, חרדונים, עטלפי פירות, נקרים, יונקי דבש וציפורי אדום-חזה. ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר מתכנן להקים בית ספר במקום החורשה שתיעקר, למרות שבאותו רובע כבר קיימים שלושה בתי ספר ולמרות שמחסור בבתי ספר קיים דווקא באזורים אחרים לגמרי של רמת השרון, כמו מורשה והאזור הצפוני של העיר.

לפני כשבוע וחצי התקיימה הפגנה סוערת של כ-200 תושבים נגד תוכנית הכריתה. בשבוע שעבר כוסו הבתים והבניינים באזור הסמוך במאות שלטים המזהירים את גרובר: "גרובר – את חורשת העמל אסור לכרות".

תושבי השכונה והפעילים, מבוגרים וילדים, נפגשים מדי יום שישי אחר הצהריים בחורשה לקבלת שבת ומפגש מחאה כנגד הכוונה לכרות את החורשה. בפגישה מתעדכנים התושבים והפעילים בהתפתחויות במאבק, אוספים כספים, מחלקים שלטים ומקבלים החלטות. המפגשים, הנערכים בשש אחר הצהריים, הולכים ומתרחבים, וביום שישי שעבר כבר השתתפו בהם קרוב ל-100 אנשים.