מחזור תשע"ז של "מארי קירי" - תכנית הדגל בחינוך למצוינות בכימיה שיזמה אדמה מכתשים, התחיל השבוע במחנה קיץ עשיר ומעשיר לקראת תחילת השנה

כלים
סיור מארי קירי. קרדיט עידן אסלן
סיור מארי קירי. קרדיט עידן אסלן

השבוע (א') החל מחנה הקיץ של תלמידי כיתות ט' מבתי ספר שונים ברחבי הנגב שהתקבלו לתכנית "מארי קירי", תכנית הדגל שיזמה אדמה מכתשים למצוינות בכימיה. התכנית החלה לפני כ-3 שנים בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון בנגב, קרן רש"י, מנהל החינוך בעירית באר שבע ומשרד החינוך מחוז הדרום, ובמסגרתה תלמידי תיכון מצטיינים לומדים במסלול ייחודי לתואר ראשון בכיתה נפרדת במחלקה לכימיה באוניברסיטה. במחנה הקיץ ייחשפו התלמידים להרצאות מקצועיות בנושא הכימיה באוניברסיטה, יעברו קורסים בניהול זמן ובהקניית כישורי חיים וכן יכירו את התעשייה הכימית.

כאמור, במסגרת המחנה הגיעו הילדים היום (ג') לסיור של כמה שעות במפעל אדמה מכתשים בנאות חובב, שם פגשו את גל בניזרי, מנהל הנדסה של אדמה ומנהל הייצור העולמי של אדמה, שהחל את דרכו המקצועית כסטודנט בחברה. בניזרי הסביר לתלמידים הנרגשים על פעילות החברה בארץ ובעולם, על תהליכי הייצור ועל הפעילות הענפה למען החקלאים בארץ ובעולם. עוד סיפר על הקשר שבין פעילות החברה והשמירה על איכות הסביבה ועל המנגנונים הייחודיים שפועלים בחברה על מנת לשמור על הסביבה המהווים כעת מודל לחיקוי במפעלי הקבוצה מחוץ לישראל.

במפגש שנערך במשרדי החברה בסיום הסיור סיפר בניזרי את סיפורו האישי, כבן לעובד מכתשים למעלה מ- 30 שנה וכאב לבן הלומד במחזור השלישי של מארי קירי. עוד פגשו התלמידים בסיור את רחל לוי, מנהלת קשרי קהילה בחברה שסיפרה על פעילות החברה בקהילה ואת ד"ר שלומי כהן, מנהל מיקור חוץ מחקר ופיתוח באדמה שסקר בפניהם על הכימיה בחיינו וכן את פעילות המחקר והפיתוח באדמה מכתשים.

התלמידים הביעו עניין רב בפעילות החברה וכן באפשרויות התעסוקה הרבות הגלומות באפשרויות עם לימודי הכימיה. בני איגנטוב, תלמיד כיתה ט' ממקיף אמית בבאר שבע סיפר כי נחשף לתכנית רק לאחרונה וכי מקצוע הכימיה הוא מבחינתו "רשת הביטחון לעתיד שלי". שרון בורלק, תלמידת מקיף ג' בבאר שבע סיפרה כי המנהלת המליצה על מספר תלמידים להצטרף לתכנית, והיא ביניהן. בורלק ציינה כי "כשד"ר כהן הציג בפנינו את אפשרויות התעסוקה הרבות שיש בנגב במקצוע הכימיה זה בהחלט נתן לי מוטיבציה גדולה יותר להצליח בתכנית".