קבוצת "יזמו"ב", שזכתה במקום הראשון בתחרות היזמים הצעירים של הנגב מסכמת את פעילותה השנתית ותורמת מהכנסותיה לתלמידים שידם אינה משגת לצאת למסע בפולין

כלים
סיכום פעילות יזמוב. קרדיט אדמה מכתשים
סיכום פעילות יזמוב. קרדיט אדמה מכתשים

בשבוע שעבר התקיים מפגש סיום שנה וסגירת החברה של היזמים הצעירים מתיכון מקיף ו', חברת יזמו"ב. היזמים שעמלו במשך השנה על המוצר שפיתחו, התנסו גם בשיווק ומכירות והצליחו לגייס סכום נאה לקופתם. לאורך השנה למדו שכמו שהם קיבלו סיוע וליווי לפרויקט, כך גם הם צריכים לדאוג לקהילה. לפיכך בחרו חברי הקבוצה לתרום את מרבית הכנסותיהם לבית הספר לטובת מימון מלגות נסיעה לפולין לתלמידים שידם אינה משגת לממן הנסיעה. אתמול הם העניקו את השיק למנהלת בית הספר והודו לאדמה מכתשים ולסטודנטים שליוו אותם לאורך השנה.

חברת יזמו"ב, שהמוצר שפיתחה נקרא "stick away" מורכבת מ- 11 תלמידות ותלמידים הלומדים בכיתה ט' בתיכון מקיף ו' בבאר שבע. הקבוצה זכתה להשתתף בשנה האחרונה ב"תכנית יזמים צעירים עושים עסקים" וחבריה קיבלו ליווי והנחייה מהמהנדס כפיר כהן, מנהל תפ"י (תכנון, פיקוח וייצור) באדמה מכתשים. הקבוצה פיתחה ערכה מדליקה לאריזות סנדוויצ'ים - Stick Away, הכוללת 25 שקיות מתכלות לאריזות כריכים וסט מדבקות עם מסרים יפים מהבית. מסרים מהורים לילדיהם, בין בני זוג, ומסרים בסגנון "הידעת".

"יזמים צעירים-עושים עסקים" הינו פרויקט ארצי החושף בני נוער לעולם היצירה, היזמות והעסקים, מעודד חדשנות ומקוריות ומאפשר לימוד תוך התנסות, הקמה והפעלה של עסק מסחרי ופיתוח מוצר חדשני. במסגרת פעילות החברה הם פתחו דף פייסבוק, דרכו שיווקו את המוצר וזכו לרכישות רבות. כמו כן השתתפו בירידים בקניונים ברחבי הנגב. בחודש יוני האחרון הקבוצה זכתה במקום הראשון בתחרות היזמים הצעירים שנערכה באוניברסיטת בן גוריון ועלתה לתחרות הגמר הארצית.

חברת יזמו"ב מקבלת ליווי עסקי מסטודנטים לניהול מאוניברסיטת בן גוריון ומהמהנדס כפיר כהן, מאדמה מכתשים. כהן נרתם בהמון להט, ידע ומקצועיות להנחות את היזמים מהשלבים הראשוניים של גיבוש הרעיון והחדיר להם את ערכי החברה, ביניהם המצוינות והתרומה לקהילה. הוא ציין כי "אני גאה לראות חדוות היצירה של הילדים שעברו תהליך אישי מלמד ומעצים לצד הצלחה עסקית אדירה. אני מתרגש שהם בחרו לתרום מהכנסותיהם לתלמידים אחרים. אני משוכנע ובטוח כי הצלחתי במשימתי להעביר ערכים של מצוינות ותרומה לאחר".