לאורך השנים אנו צוברים ניסיון וידע בתחומים מסוימים. אם זה בתחום הקריירה ואם מתחביב או עיסוק צדדי שפיתחנו.

לעיתים אנחנו אפילו לא יודעים כמה ידע יש לנו וכמה הוא באמת בעל ערך. כיום כשעולמנו הפך לכפר גלובלי, קל מאוד להעביר ידע בין אנשים, אפילו מקצוות שונים של העולם. באופן אולי מפתיע, מסתבר שעבור כל מידע שקיים אצל אדם אחד, יש אדם אחר בעולם אשר מחפש אותו. הוכחה לכך ניתן למצוא למשל באתר יוטיוב, שבו תוכלו למצוא סרטוני הדרכה על כמעט כל נושא העולה על דעתכם. לדוגמא: הסרטון הזה שמסביר איך לקפל סדין.

"אבל אני לא מומחה לכלום" – האמנם?

נכון, לא לכולנו יש תואר שני במדעי המזרח התיכון או בספרות גרמנית. אך האם יתכן שבכל זאת קיים אצלכם ידע בעל ערך, אשר יכול לשמש אנשים אחרים ולעזור להם לפתור בעיות בהן הם נתקלים בחיי היום-יום שלהם? בהחלט! תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

· האם אתם עובדים באותו מקצוע מספר שנים?

· האם יש לכם תחביב שאתם משקיעים בו שעות רבות?

· האם יש לכם כישרון מיוחד?

· האם יש לכם תחום עניין שבו אתם משקיעים זמן רב בלמידה או חקירה?

· האם אתם בעלי הכשרה מיוחדת?

כל אחד מהסעיפים האלו הוא בעל פוטנציאל להוביל אתכם ליצירת הכנסה נוספת, שאולי בעתיד תגדל ותחליף את המשכורת שלכם.

"טוב, אז מצאתי את תחום-הידע שלי. איך אני מרוויח ממנו כסף?"

להלן מספר רעיונות איך לקחת את הידע והניסיון שלכם ולהפוך אותם להכנסה נוספת

1. שיעורים פרטיים – הדרך הישנה והמוכרת לעשות כסף מידע הוא על ידי העברת שיעורים פרטיים לילדים, סטודנטים או כל אדם אחר המתעניין בתחום הידע שלכם. היתרון בשיעורים פרטיים הוא קודם כל הנוחות – אין צורך בפיתוח מוצר. כמו כן זהו כסף מיידי אשר נכנס אליך ישירות ויכול בהחלט לשפר את מצב ההכנסות של ביתכם. את השיעורים ניתן להעביר בבית המורה או בבית התלמיד. ניתן כמובן גם להציע חבילות של סדרת שיעורים. על מנת להגיע לקהל רחב יותר מומלץ לפרסם את שירותכם באינטרנט.

2. ספר אלקטרוני (ebook) - איבוק הינו ספר אלקטרוני אשר ניתן להוריד ולקרוא במחשב. כתיבת ספר הינה משימה יותר מורכבת ולא לכל אחד יש משיכה או כישרון לכתיבה. ניתן להיעזר בכותב מקצועי, אשר איתו תעבדו בתהליך יצירת הספר האלקטרוני. היתרון הבולט באיבוק הוא ההשקעה החד-פעמית, אשר ממשיכה לעשות לך כסף שוב ושוב בכל רכישה של הספר.

3. אודיו – ניתן לייצר מוצר מידע דיגיטלי שהוא מוצר שמע. כלומר לאחר שרכשת אותו, ניתן להאזין לו אונליין או בהורדה למחשב או לטבלט שלך מתי שרק תרצה. על מנת לייצר מוצר שמע יש להקליט את עצמך כשאתה נותן הסבר כלשהו על תחום הידע שלך. הקלטה זו יכולה להיות בצורה של שאלות ותשובות. במקרה זה תוכל לבחור להכין שאלות מראש, או להקליט שיחה קבוצתית עם משתתפים אמיתיים (וובינר) שישאלו אותך את השאלות. במידה ואתם בוחרים בדרך זו, קחו בחשבון שיש לעשות קידום לוובינר על מנת להעלות את המודעות. כמו כן ניתן להקליט את עצמך מסביר תהליך כלשהו, מבצע תדריך או כל דבר שימושי אחר. היתרון במוצר אודיו הינו הקלות היחסית של יצירת המוצר.

אלו הם רק מספר רעיונות שיתנו לכם כיוון חשיבה. אם באמת יש בכם את הרצון לקום ולעשות משהו עם הידע שלכם, השמיים הם הגבול. צריך רק להעז ולנסות!