גבר המכור להימורים אינו חייב לשלם מזונות בסכומים גבוהים, גם אם הוא משתכר הרבה מעל לממוצע וגם אם "השקיע" בהימורים עשרות אלפי שקלים בחודש. כך קבע בהחלטה יוצאת דופן, שופט בית המשפט לענייני משפחה שהדגיש כי "זכות האב להמר הימור חוקי ואין בכך פגיעה בבתם במשותפת של בני הזוג"

עורכת הדין מורן סולן
עורכת הדין מורן סולן

הסוגיה העקרונית העסיקה את בית המשפט בתביעת מזונות שהגישה רופאה בכירה מהצפון נגד בן זוגה בעל סוכנות גדולה לשיווק מוצרי יוקרה, שלימים התברר לרעייה כי בעלה מהמר כפייתי ונהג להשקיע זמן וכסף גדול במשחק "הצ'אנס" של מפעל הפיס.

האישה טענה בין השאר כי בעלה הפך למהמר סידרתי בהיקפים של עשרות אלפי שקלים. עוד ציינה האישה כי בעלה איש משכיל ואמיד הימר כאשר "לעיתים זה הגיע ל-30 אלף שקלים בחודש". לדבריה, בעלה אינו מסתיר או מכחיש טענה זו ולכן ביקשה להיפרד ממנו..

הבעל, באמצעות עורכת הדין מורן סולן טען כי ההימורים הם לא על חשבון הבית ולא על חשבון רווחת הבת הקטנה - והן תוצאה של התמכרות קשה שהוא מנסה להיגמל ממנה במשך שנים אבל אינו מצליח.

במקביל, ביקשה עו"ד סולן שלא לחייב את הבעל במזונות חריגים ולדון בנושא כסוגיה עקרונית. לטענתה בית המשפט צריך לקחת בחשבון שהבעל אינו מהמר בבתי קזינו או נעלם בלילות מהבית לצורכי הימורים.

האישה דרשה מבית המשפט לפסוק לה ולבתה הקטנה מזונות מוגדלים. "במקום שיהמר בסכומי עתק, שישקיע כסף בטוח במזונות כדי שאני ובתי נוכל לחיות ברווחה".

בית המשפט כאמור עסק בצד העקרוני של הנושא בשאלה האם לחייב את הבעל ללכת לגמילה כתנאי מיקדמי, או לחילופין לפסוק מזונות גבוהים, כדי שלא יותירו לו מספיק כסף להימורים.

לאחר ששמע את טענות האב, אותן שטחה עו"ד סולן, והבחין כי לא מדובר בהימורים מבוקרים, אלא בעניין לא נשלט הדורש טיפול, קבע בית המשפט כי הילדה זכאית אך ורק למזונות בסיסיים.

סכום המזונות נקבע על 2,000 ₪ בחודש. השופט ציין כי "זכותו של האב להמר הימורים חוקיים ואין בכך פגיעה בבת המשותפת".

בית המשפט לא קבע האם ההימורים הם עילה לגירושין והשאיר את הסוגיה לבית הדין הרבני.