פעילות ופעילים פתחו היום בקמפיין לגיוס מימון המונים נגד מדיניות טיוח ההטרדות המיניות שמנהיג מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך: "המפכ"ל מגן על קצינים ושוטרים המטרידים מינית נשים - שוטרות, אזרחיות וחיילות; הציבור צריך לסייע לנשים המוטרדות" יעד הגיוס יהיה 400 אלף ש"ח – בדומה לסכום שנאסף לסייע לחייל אלאור עזריה

דף הקמפיין שיצא לדרך תחת הסיסמה "אלשיך מטריד אותי"
דף הקמפיין שיצא לדרך תחת הסיסמה "אלשיך מטריד אותי"

קבוצת פעילות ופעילים פתחה היום (ג') בקמפיין מימון המונים לגיוס כספים למאבק במדיניות שמנהיג מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, שלטענתן מטייח הטרדות מיניות מצד שוטרים וקצינים כלפי נשים, מקשה על מתלוננות ואף מקדם קצינים שהטרידו מינית. הכספים שייאספו יסייעו, בין היתר, למימון עתירות לבג"צ בנושא, מאבק ציבורי נגד מדיניות המפכ"ל, שיכלול מודעות בעיתונים , וסיוע משפטי לנשים שהוטרדו מינית בידי קציני משטרה. יעד הגיוס יהיה 400 אלף ש"ח, בדומה ליעד הגיוס של קמפיין מימון ההמונים שגייס כספים עבור החייל אלאור עזריה.

בדף הקמפיין שיצא לדרך תחת הסיסמה "אלשיך מטריד אותי" נכתב: "אנחנו מתייצבות כדי להיאבק לשינוי המדיניות השערורייתית שמנהיג המפכ"ל אלשיך המטייח עבירות מין שביצעו שוטרים וקצינים. המאבק נוגע לכולנו - הורים, אחים, בני זוג ונשים באשר הן. הכספים שייאספו בקמפיין יוקדשו לניהול מאבק משפטי וציבורי נגד מדיניות המפכ"ל לקידום עברייני מין, וישמשו, בין היתר, לסיוע במימון עתירות לבג"צ בנושא זה, סיוע משפטי לנשים שנפגעו מהמדיניות, וקמפיין ציבורי שיכלול מודעות בעיתונים ויקרא לממשלה להדיח את המפכ"ל אם ימשיך במדיניות המפקירה את נפגעות עבירות המין ומאדירה את העבריינים. אנו זקוקות לתרומתכם/ן למימון המאבק".

"מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, מנהיג נורמה פסולה – במקום לטפל בקצינים המטרידים מינית הוא מגונן עליהם", אומרת הפעילה החברתית עדי פלד המשתתפת בקמפיין, "המאבק בהטרדות המיניות והתמיכה בנשים האמיצות והמעטות המתלוננות על הטרדה הם חשובים בכל מקום, קל וחומר במשטרה, הגוף האמון על שמירת החוק במדינה. אנחנו קוראות לציבור לתת יד ולתרום כדי לנקות את המשטרה מתרבות ההטרדה המינית", אומרת פלד.

הפעילה החברתית חנה אלבג, המשתתפת גם היא בקמפיין, מוסיפה: "לא ייתכן שבראש הגוף האמון על אכיפת החוק יעמדו ניצב שלכאורה עבר על החוק למניעת הטרדה מינית ומפכ"ל שמטייח ומגונן עליו. מדיניות המפכ"ל זועקת לשמיים - במקום לטפל בעברייני המין שתחת פיקודו הוא מקדם קצינים שהודו בהטרדה מינית ומנסה להיאבק בקורבנות במקום במטרידים. הקמפיין מבטא את האינטרס של ציבור המוטרדות מינית כולו ומשקף את הצורך בציבור כולו, גברים ונשים כאחד, במשטרה בה משרתים שוטרים נקיי כפיים".

בין השאר, יסייע הקמפיין למימון עתירה לבג"צ שהוגשה במטרה לבטל את החזרתו לתפקיד של ניצב רוני ריטמן, מפקד יחידת להב 433, על ידי אלשיך, למרות שהמחלקה לחקירות שוטרים המליצה חד משמעית כי יש להעמידו לדין בגין עבירות הטרדה מינית. את העתירה הגיש עו"ד חי בר-אל, המייצג את הקצינה צ' אשר לטענתה הוטרדה מינית על ידי ניצב ריטמן.

לקמפיין מימון ההמונים ''אלשיך מטריד אותי''