בבית שאן צובעים את הלילות בלבן: מאות בני נוער מבלים את ערבי החופש הגדול ב'לילות לבנים'. ראש העיר רפאל בן שטרית: "אין ספק כי 'לילות לבנים' הוא מיזם נפלא. בני הנוער בבית שאן נהנים משפע שאין כמוהו".

כלים
"לילות לבנים" הוא מיזם תרבותי ייחודי לבית שאן
"לילות לבנים" הוא מיזם תרבותי ייחודי לבית שאן

"לילות לבנים" הוא מיזם תרבותי ייחודי לבית שאן: עם תחילת חודש יולי מדי לילה, בשעה 22:00, מתכנסים מאות בני נוער ב'גן הבנים' במתחם נוער שהוקם בפארק. מתחם הנוער הוא חלק מרכזי מהפעילות אך בנוסף, פעם בשבוע יוצאים הנערות והנער לטיולים מחוץ לעיר (במחיר מסובסד) אל מקומות שונים ובהם: לונה פארק, סופרלנד, ימית 2000 ופארק הקיאקים.

באירוע פתיחת הקיץ לנוער הופיע הזמר והיוצר אדיר גץ, שהלהיב והקפיץ מאות בני נוער בפארק. מאז, מידי לילה, ארבעה לילות בשבוע, במשך שלושה שבועות, מתקיימת פעילות ייחודית לנוער באמצעות מחלקת הנוער, 'שינשינים' מגרעין צמרת וכמובן חברי מועצת הנוער הנפלאים.

הפעילות בבית שאן היא מודל לחיקוי בקרב מחלקות נוער רבות. המתחם, המוקם מדי לילה ע"י הצוות המסור, מכיל שולחנות משחק, סנוקר, הוקי אויר, דוכני קעקועים, הכנת צמידים, עמדת לקים ועוד.

בחצות הלילה מקבלים כל הנוכחים 'צ'ופר חצות' קריר ומתוק: קרטיבים וגלידות. יצוין, כי כל הפעילות במתחם הנוער הינה ללא תשלום ! בני הנוער בבית שאן נהנים משפע שאין כמוהו.

המתחם פועל בין השעות 22:00-02:00 וכולל ערבי אתגר, ליגת כדורגל מים, מסיבת צבע, ערב מולטימדיה, ערב כישרונות צעירים, הקרנת היורו על מסכי ענק סימולטורים לנהיגה, שחייה לילית מידי יום שני בעלות של 5 ₪ בלבד ועוד מגוון אטרקציות.

לפעילות הקיץ שותפים לא מעט אנשים וארגונים. הדבר הבולט בייחודיותו הוא השתתפות אימהות וסבתות בלילות, אשר מפנקות במטעמים ובפינוקים, שייקים ובישולים לתוך הלילה.

לבוגרים של בתי הספר התיכוניים, העתידים להתגייס בחודשים הקרובים לצה"ל, התקיים 'ערב מתגייסים' חגיגי בתחילת החופש עם הסטנדאפיסט יוסי גבני . בערב זה פונקו הבוגרים במגוון הנאות שבסיומו קיבלו המועמדים לגיוס תיק גב ענק שישמש אותם בשירותם למדינה.

בנוסף, עיריית בית שאן הקצתה עבור המועמדים לשירות צבאי אוטובוס מאורגן לאירוע הארצי למתגייסים "פסטיבל יותר" שהתקיים בגני התערוכה ת"א אליו הגיעו עשרות בני נוער מהעיר ואלפים מכל הארץ.

ראש העיר רפאל בן שטרית בירך את השותפים למיזם ואת הנהנים ממנו. "הנוער הנפלא שלנו ראוי ליהנות מפעילויות ומתכנים שונים לא רק במהלך הלימודים אלא גם ומבחינות רבות בעיקר בחופש הגדול. אין ספק כי 'לילות לבנים' הוא מיזם נפלא והנוער שלנו נהנה משפע של פעילויות ואירועים".