שלד מבנה שנועד לשמש כרפת שהוקם ללא היתר ובניגוד לחוק על אדמות מדינה בחלק הצפוני של הכפר ברטעה, פונה עצמית ע"י מסיג הגבול בעקבות פעולות אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה

כלים
נחל עירון: מסיג גבול שהקים רפת בלתי חוקית על אדמות המדינה פונה עקב פעולות אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל
נחל עירון: מסיג גבול שהקים רפת בלתי חוקית על אדמות המדינה פונה עקב פעולות אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל

פלישה לכ-1,000 מ"ר של אדמות המדינה, בחלק הצפוני של ברטעה סמוך לנחל עירון, פונתה עצמית על ידי מסיג הגבול, תושב ברטעה שהשתלט על השטח השייך לקק"ל ללא היתר ובניגוד לחוק. הפולש הקים על השטח שלד מבנה, בגודל של כ-250 מ"ר, שנועד לשמש כרפת.

הפלישה לקרקעות המדינה אותרה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה, במסגרת הפעילויות השוטפות שמקיימות החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה לאיתור עבירות מקרקעין ופלישות אל אדמות המדינה. המפקחים איתרו את הפלישה עם הקמת השלד, כאשר הבטון אותו יצק הפולש טרם הספיק להתיבש.

בעקבות איתור מסיג הגבול מסרו לו מפקחי רשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה התראה לפינוי השטח והבהירו לו כי הוא מבצע הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל.

בנוסף, הזהירו המפקחים את הפולש כי אם לא יפנה את הקרקע בעצמו הוא יפונה בליווי משטרה, ואף יוגשו נגדו תביעות כספיות בהן יידרש להחזיר לקופת המדינה את דמי השימוש הרטרואקטיביים בקרקע ואת עלויות הפינוי, הכוללות את עלויות הפעלת השוטרים, המפקחים, הפועלים והציוד המכני הנדסי.

לאחר שנוכח בנחישותם של המפקחים לפנות את הקרקע ולהחזירה לציבור, החליט הפולש לפנות את הקרקע בעצמו כדי להימנע מתביעות פליליות וכספיות. הפולש הרס את שלד המבנה שהקים והשיב את הקרקע למפקחים.

מפקחי רשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה השלימו את פינוי יסודות הבטון מהקרקע והשיבו את הקרקע לקדמותה. המפקחים החזירו את הקרקע למאגר הקרקעות הציבורי והציבו במקום שילטי אזהרה המתריעים מפני פלישות נוספות לאדמות המדינה.

"כל פולש שמקים עסק בלתי חוקי על חשבון קרקע ציבורית, מבלי לשלם את התמורה הנדרשת על הקרקע לקופת המדינה ותוך כדי הפרה של החוק, מבצע למעשה פשיעה כלכלית כנגד הציבור כולו. במקרה הזה הפולש החל לבנות על קרקע של קק"ל שמיועדת לשמש כריאה ירוקה לרווחת הציבור ואסורה בבנייה. הפולש הבין את נחישות המפקחים והחליט לפנות את הקרקע בעצמו, דבר אשר חסך לו ולקופת המדינה בזבוז משאבים מיותרים. אנו קוראים לציבור לדווח לנו על מיקרים החשודים בעיניו כהסגת גבול בקרקעות ציבוריות, ניתן לעשות זאת באמצעות אתר האינטרנט של הרשות", אומר מנהל מרחב השמירה צפון - חיפה ברשות מקרקעי ישראל, ערן ליבנה.