רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בחדרה ובסביבה: קבלן שלא רשם 32,000 ₪ "אני צריך לקבוע עם יו"ר ועד הבית שתגיד לי למי להוציא חשבוניות"

כלים

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בחדרה ובסביבה. המבצע כלל 187 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, בין היתר, בכפר קרע, באום אל פחם, באור עקיבא, בזכרון יעקב, בבאקה אל גרבייה, בבנימינה, בפרדס חנה ובקיסריה. מהביקורות עולה כי כ- 9% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

מבקרי הרשות איתרו קבלן בתחום הפחחות המבצע עבודות הרכבת מרזבים ותיקון גגות בחדרה. בבדיקת ספרי חשבונותיו נמצא כי הוא לא רשם 13 צ'קים בהיקף כולל של יותר מ- 32,000 ₪. העוסק טען "קיבלתי את הצ'קים מיו"ר ועד הבית, אני צריך לקבוע איתה בכדי שתגיד לי למי לרשום חשבוניות וקבלות". התיק הועבר למחלקת תביעות. ביקורת שנערכה אצל קבלן טיח שעבד באתר בנייה בחדרה העלתה כי הוא קיבל תשלום של 22,000 ₪ ולא רשם זאת בספרי החשבונות. הקבלן הסביר "רציתי לרשום בסוף העבודה". אצל קבלן נוסף שעבד בחדרה נמצא כי הוא לא רשם צ'ק של 7600 ₪ שקיבל עבור העבודה. גם הוא טען "התכוונתי לרשום בסוף ההתחשבנות". התיק הועבר למחלקת תביעות.

בחברה לאספקת גז שאצלה התבצעה ביקורת גילו המבקרים כי שני צ'קים בסך 30,000 לא נרשמו בספרי העסק. במקום הסבירו "אלו צ'קים לביטחון, לא ידענו שצריך לרשום". בחנות רהיטים בכפר קרע מצאו המבקרים כי הבעלים לא רשם הכנסות של יותר מ- 32,000 ₪ שנתקבלו בצ'קים ובמזומן. בעסק למחזור פסולת באור עקיבא גילו המבקרים כי שלושה צ'קים בסך של כ- 3000 ₪ לא נרשמו. בעל העסק טען "הנחתי אותם ליד הפקידה כדי שתרשום". המבקרים ביצעו ביקורת לקבלן בתחום הטפסנות שעבד בקיסריה. ראשית גילו המבקרים כי הוא קיבל כבר 2000 ₪ ממזמין העבודה, בדיקה נוספת העלתה כי הקבלן כלל לא מנהל ספרים והוא אינו רשום ברשות המסים.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.