בני זוג, תושבי הצפון, הורים לשלושה ילדים קטינים, מנהלים הליך גירושין ממושך, אך לקראת חופשת הקיץ, החליטו בני הזוג לקחת בנפרד את הילדים לחופשה... האבא שתכנן חופשה בארץ, מתנגד באמצעות ב"כ עו"ד גיא אופיר, מומחה לדיני משפחה וירושה לכך שהאם תיקח את ילדיהם לחופשה באוקראינה, מקום מגורי משפחתה מהחשש שהיא לא תחזור איתם לארץ. ביהמ"ש לענייני משפחה בחיפה נענה לבקשתו והוציא צווי עיכוב יציאה זמניים מהארץ נגד האם והילדים

עו"ד גיא אופיר. צילום: שרית נס
עו"ד גיא אופיר. צילום: שרית נס

חופשה רק בישראל. חופשת הקיץ, כך מסתבר מהווה לעיתים עילה לעימות משפטי בין בני זוג, כשהרקע מיקום החופשה עם הילדים ובמיוחד, כאשר המדובר בין בני זוג המצויים בהליכי גירושין. כך, גם המצב בין בני זוג, תושבי הצפון.

ב"כ של הבעל/האב עו"ד גיא אופיר, מומחה לדיני משפחה וירושה, טען בבקשה שהגיש לבית המשפט לענייני משפחה בחיפה להוצאת צווי מניעה מהארץ נגד האישה/האם ושלושת הילדים, כי, "מרשי, איננו רוצה חס וחלילה להיכנס לסטטיסטיקה של אבא שאשתו שאיתה הוא מסוכסך נעלמה עם הילדים מהארץ ולכן, הוא מתנגד בתוקף לכך, שילדיו ייצאו לחופשה בחו"ל בכלל ובאוקראינה בפרט, מקום מגוריה של משפחתה של האישה".

בנוסף, טוען, ב"כ של הבעל, עו"ד גיא אופיר, "לנוכח מערכת היחסים הגרועה בין מרשי לבין הנתבעת וחוסר היכולת לתקשר ביניהם, קיים חשש ממשי, שהנתבעת תיקח את הילדים לחופשה , תנתק כל קשר בין הילדים לבין מרשי, אביהם ולא תחזור איתם בסופו של דבר לארץ".

"זאת ועוד", טען ב"כ של הבעל, "לנוכח הנסיבות, גם מרשי לא חשב כלל לצאת עם הילדים לחופשה בחו"ל, אלא בארץ בלבד ולכן, אין כל מניעה כמובן מבחינתו של מרשי - האב, כי הילדים ייצאו לחופשה עם אימם בארץ. ואף מוכן להשתתף בעלויות הנדרשות לשם כך..".

ביהמ"ש לענייני משפחה בחיפה, נענה לבקשתו של ב"כ של הבעל, עו"ד גיא אופיר והוציא כאמור צווי עיכוב יציאה מהארץ נגד האם ושלושת ילדיהם של בני הזוג.