תכנית רשות מקרקעי ישראל בנהריה להקמת שכונה בת כ- 1100 יח"ד הופקדה להתנגדויות. מדובר בתכנית בסמוך לאזורי מסחר ותעסוקה ולתחנת הרכבת המשלימה את הבינוי בנהריה, המשלימה את הרצף האורבני של העיר. הציפייה היא שהתכנית תתרום לחיזוק מרכז העיר

שכונה חדשה בנהריה. הדמיה: יער קורין
שכונה חדשה בנהריה. הדמיה: יער קורין

עדיאל שמרון מ"מ מנהל רשות מקרקעי ישראל: אנו מקווים כי התכנית שקודמה בשיתוף עם הרשות המקומית תתרום לחיזוקה של העיר ותסייע למשבר הדיור בעיר ובפריפריה הצפונית. קידום התכנית הוא חלק ממאמציה הבלתי פוסקים של רשות מקרקעי ישראל לייצר תכנון ושיווק של יחידות דיור למגורים ברחבי הארץ כולה וסיוע בכלי התכנון השונים להיחלצות ממשבר הדיור בפריפריה כמו במרכז הארץ."

התכנית ממוקמת בין דרך ראשית מס' 4 במזרח התכנית ובין מסילת הברזל הישנה לראש הנקרה במערב התכנית, דרומית לשכונת מסריק.

השכונה תשתלב בשטח הבנוי של נהריה וכוללת ייעוד שטחים עבור מגורים, דיור מיוחד, מבני ציבור, שטחי תעסוקה ומסחר. שכונה זו מציעה פיתוח בשטחים פתוחים שנותרו במרכז נהריה ובכך יוצרת רצף אורבני ומשלימה את הבינוי בעיר.

המגורים המוצעים בתכנית יתנו מענה לאוכלוסייה המתגוררת בנהריה וביישובי הסביבה המעוניינת ביחידות דיור איכותיות, בגדלים משתנים, ובקרבה למרכז העיר ולמרכז תחבורה, כולל 20% יחידות דיור קטנות ומתחם המיועד לדיור מוגן הנותן מענה לאוכלוסייה המתבגרת בעיר. בשכונה יהיו בתים מסוגים שונים- בנייה רוויה בת 6 קומות וכן בניינים בני 16-22 קומות. הבנייה הגבוהה תכלול מגורים עם חזית מסחרית לאורך כיכר עירונית הפונה אל הפארק הראשי.

בתכנית יכללו גם מבני ציבור בני 3 קומות הממוקמים בסמוך למערכת הדרכים והשטחים הציבוריים הפתוחים והם יפוזרו בין מגרשי המגורים. בחלקה הצפון מזרחי של השכונה ייוחדו מבנים לדיור מוגן בהיקף של 170 יח"ד בבניינים בני 6 קומות. המשתלב בגובה בנייני המגורים בשכונה.

בחלקה הצפון מזרחי של התכנית יוקם שטח תעסוקה ומסחר הסמוך לכביש 4. שטחי הציבור הפתוחים בשכונה משתרעים על פני 36 דונם וכוללים בין היתר פארק הממשיך צפונה ודרומה כטיילת לאורך דרך מספר 4 וטיילת נוספת לאורך המסילה המערבית.

התכנית כוללת שבילי אופניים המאפשרים מסלולי נסיעה. שבילים אלה יופרדו מתנועת הולכי הרגל ומתנועת הרכב.

התכנית קודמה ותוכננה ע"י רמ"י באמצעות חברה מתכננת יער קורין. אדריכלי התכנית- חיליק ועפר קורין.