הסמים נתפסו עליך? בבית? מחוץ לבית? חשוב מאד שתקבל ייעוץ משפטי מעו"ד פלילי מומחה מוקדם ככל האפשר. זוהי זכותך על פי חוק ומומלץ מאד שתנצלה בהקדם האפשרי ועדיף כבר משלבי החקירה הראשונים אשר הינם קריטיים ביותר ומשפיעים מאד על המשך ההליכים.

כלים
הסתבכת? פנה לעו"ד!
הסתבכת? פנה לעו"ד!

ככל שנתפסת עם כמות סמים לשימוש עצמי עורך דין פלילי יכול לגרום לכך שהתיק נגדך יסגר ללא הרשעה כך שעתידך והרקורד שלך לא יפגעו. עורך דין פלילי יבחן את נסיבות המקרה ויבדוק האם בוצע חיפוש בלתי חוקי וככל שכך הוא ימנע הגשת כתב אישום או שיביא לביטול כתב אישום במידה ויוגש כזה. גם במקרים בהם החיפוש היה חוקי, והוגש כתב אישום, יתכן וניתן עדיין יהיה לסיים את ההליך ב- "אי הרשעה".

חשוב מאד לזכור שאינך חייב לומר דבר בחקירה וכי קיימת לרשותך זכות השתיקה אשר הינה זכות יסוד. חשוב מאד שתדרוש להיפגש עם עורך דין פלילי לפני החקירה או שתתייעץ עם עו"ד פלילי מיד לאחר החקירה.

במידה שיש לך אליבי או לחילופין גרסה שמוכיחה שהיית במקום אחר בזמן ביצוע העבירה, חשוב שתמסור אותו לחוקרים לאחר שהתייעצת עם עורך דין המומחה בתחום הפלילי.

במידה והוגש נגדך כתב אישום יוכל עו"ד מומחה לאחר עיון בתיק החקירה, למצוא כשלים ונקודות תורפה בראיות שנאספו נגדך, במידה ואכן קיימים כאלה, וינהל את המשפט באופן שיביא להקלה בעונש או לזיכוי מכל האישומים נגדך.

עוד חשוב לדעת בהקשר לעבירות סמים - שבתי המשפט מתייחסים היום בחומרה לעבירות הסמים השונות ובמיוחד לעבירות של סחר בסמים, ייבוא סמים, החזקת סמים שלא לצריכה עצמית, גידול סמים (גם אם מדובר בגידול ביתי ולא מעבדה) וכמובן שיש הבדל בחומרת הענישה בין סמים שנחשבים "קלים" יותר (חשיש ומריחואנה), לבין שאר סוגי הסמים (הירואין, קוקאין, סמים פסיכואקטיביים סינתטיים כגון אקסטזי וכדומה).

הורים - במידה וילדכם נעצר בחשד לביצוע עבירת סמים, בין אם לצריכה עצמית ובין אם בכמות גדולה מזו של צריכה עצמית, חשוב מאד שתפנו לעורך דין פלילי מומחה לצורך ייצוג במעצר, שחרור ממעצר וייצוג בהמשך ההליכים בתיק.

עורך דין רוני ליש יעמוד לרשותכם בכל שלבי החקירה, המעצר ולאורך המשפט ככל שיידרש. עו"ד ליש, הינו מומחה בתחום הפלילי ופשיעה חמורה ממשרד עורכי הדין ליש-הבר ושות', טל' נייד: 054-979-4704