שבעת המשתתפים נכנסים מרצונם החופשי לבית כלא אלים ובעייתי במיוחד במדינת אינדיאנה, בנסיון לחשוף מה מתרחש באמת מאחורי הסורגים. מצלמות שפועלות מסביב לשעון מתעדות גישה חסרת תקדים למתרחש בין כותלי הכלא, במאמץ לשפוך אור על הבעיות מהן סובל מתקן הכליאה, ולהעניק לצופים בבית מבט ממקור ראשון על הנעשה שם.
במקביל, שבעת הנועזים, אנשים שמעולם לא ביצעו פשע או ישבו אי-פעם בכלא, נאלצים במהירות להסתגל לסביבה חדשה ומפחידה למדי. אוכלוסיית בית הכלא "קלארק קאונטי" מונה 500 אסירים בעלי עבר פלילי עשיר ומגוון - החל מעבריינים "טריים" במערכת, דרך סוחרי סמים ועד לרוצחים.
לאורך פרקי הסדרה, המשתתפים, שנבחרו באופן אישי ע"י השריף נואל, זוכים למעקב צמוד של 300 מצלמות שנשתלו במקומות שונים בכלא, בכדי לתעד את תלאותיהם מקרוב.
לכל אחד מהמשתתפים סיבה אחרת בגללה בחר להתנדב מרצונו לתכנית, אך לכולם מטרה אחת משותפת – הבנה טובה יותר של אופן פעולת (או אי-פעולת) מערכת הענישה בארה"ב, בחינת השפעותיה הפסיכולוגיות על אסירים וסוהרים כאחד, ורצון לחשוף את תגליותיהם לציבור הרחב.
60 יום בפנים - המבקרים מהללים והרייטינג חסר תקדים בארה"ב
כבר בעונתה הראשונה זוכה "60 יום בפנים" לשבחי המבקרים, כאשר "הגרדיאן" הבריטי כינה את הסדרה "תכנית הריאליטי האולטימטיבית", המגזין "וראייטי" כתב: "בעידן בו ז'אנר הריאליטי דועך, התכנית פורצת הדרך, רק תופסת תאוצה", ואילו המגזין "הוליווד רפורטר" תיאר את התכנית: "מרתקת ומעוררת אימה בו-זמנית". הצלחה ברייטינג: הסדרה זוכה לממוצע של 2.4 מיליון צופים מדי שבוע; כשמתוכם 1.4 מיליון צופים בגילאי 54-25: בקרב רצועת גילאים זו, "60 יום בפנים" היא כיום סדרת הדוקו-ריאליטי הנצפית ביותר בכבלים(!).
החל מ- 9.6, ימי חמישי בשעה 22:10, בכורה בערוץ ההיסטוריה. אפיק 44 YES / ערוץ 43 HOT