מי המשפחה שתהיה אלופת הציונות של ישראל? שידור טלוויזיה מרכזי ביום העצמאות- חידון הציונות למשפחות בהנחיית אלי יצפאן. המשפחה שתזכה במקום הראשון תהנה ממסע משפחתי חוצה יבשות במדינות הונגריה, אוסטריה ושוויץ

כלים
אלי יצפאן בחזרות לחידון הציונות
אלי יצפאן בחזרות לחידון הציונות

כמה מדליות אולימפיות השיגה ישראל?

באיזו שנה הייתה עליית יהודי אתיופיה הראשונה?

גמר חידון הציונות למשפחות יתקיים בבניני האומה בירושלים בנוכחות למעלה מ-1,000 צופים וישודר במוצאי יום העצמאות ה-68 למדינת ישראל, 12.5.16, ד' באייר, תשע"ו בערוץ 10 בשעה 18:30

"חידון הציונות למשפחות", ביוזמת ההסתדרות הציונית העולמית והמועצה הציונית בישראל, יוצא לדרך זו השנה השלישית - וישודר, כמדי מוצאי יום העצמאות למדינת ישראל, בערוץ 10.

החידון נערך לראשונה ביום העצמאות ה-66 למדינת ישראל, ועקב הצלחתו הרבה הוחלט להפכו למסורת, שתתקיים מדי שנה במוצאי יום העצמאות. מאז, חידון הציונות למשפחות כבר הפך לחלק מהנוף ולמותג קבוע של יום העצמאות וזוכה להצלחה ותגובות נלהבות מדי שנה.

מטרת החידון היא לחזק את הקשר של עם ישראל, ובייחוד של הדור הצעיר, לסיפור הציוני- באמצעות חוויה מהנה המתאימה לכל הדורות ואף מחברת ביניהם, ולאפשר לציבור הרחב בישראל ליהנות מתוכנית איכותית ומאתגרת.

עשר המשפחות שיעפילו לגמר החידון יתמודדו על תואר "המשפחה הציונית של ישראל", באמצעות מגוון משימות אתגריות וחידונים אינטראקטיביים הקשורות לנושא הציונות וההיסטוריה של מדינת ישראל, מלחמות, אישים, תרבות, ספורט, הישגים בולטים, אתרים וכיו"ב.

החידון יסכם חצי שנה של תחרויות מקומיות שנערכו בכל רחבי הארץ, לאיתור 10 המשפחות שיעלו לגמר. בשבועיים האחרונים התקיימו חידונים מחוזיים ב: מחוז חיפה והקריות, מחוז צפון, מחוז מישור החוף והשרון, מחוז דרום ומחוז מרכז והשפלה.

המשפחה שתזכה במקום הראשון תהנה ממסע משפחתי חוצה יבשות במדינות הונגריה, אוסטריה ושוויץ, בעקבות תחנות חייו של בנימין זאב הרצל ומסעו המדיני באירופה עד הגעתו לירושלים. המסע כולל ביקור במקום הולדתו של הרצל, בתי כנסת, מוזיאונים, בית הפרלמנט, אנדרטאות השואה, אולם הקונגרסים, מלון שלושת המלכים הכולל את המרפסת המפורסמת שבה הרצל עמד ואתרים נוספים.

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל:" "הציונות חוצת גיל", בלעדיה אין זכות קיום לעם היהודי. תפקידנו הוא לחזק אותה ולהנחיל אותה גם לדורות הצעירים ולאלה שנולדו בארץ. בחידון הציונות, שלשמחתנו הולך וצובר לו מעמד של כבוד ביום העצמאות, אנו מצליחים לחבר את שרשרת הדורות למאבק הציוני להקמת מדינה יהודית בארץ ישראל ולאירועים מרכזיים בחייה של מדינת ישראל. אנו מעריכים ומודים לכל ראשי הערים והמועצות ומארגני התחרויות האזוריות על ההירתמות חסרת התקדים. אין ספק, כי הציונות בנפשנו וזה מחזק את ידינו בהמשך עשייה ציונית בארץ ובחו"ל".

מנכ"ל המועצה הציונית בישראל, יגאל ברנד: "המועצה הציונית בישראל מקיימת מידי שנה מגוון רחב של פעילויות, הרצאות וסיורים סביב המורשת היהודית של עם ישראל. זו השנה השלישית בה אנו מקיימים את חידון הציונות למשפחות, המעלה על נס דמויות, אירועים ומלחמות בהיסטוריה של העם היהודי. אני מזמין אתכם לקחת חלק בפרויקט לאומי וציוני התורם להשרשת אחיזתנו בארץ ישראל".