מסיג גבול שניסה להשתלט על אדמת מדינה בצור באהר שמזרחית לירושלים, פינה את הקרקע עליה הקים ללא היתר משטח בטון, קורות תמך ועמודי חשמל, בעקבות פעילות אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל. הסגת גבול במקרקעי ציבור היא עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל

כלים
הסגת גבול בצור באהר. צילום: רשות מקרקעי ישראל
הסגת גבול בצור באהר. צילום: רשות מקרקעי ישראל

מסיג גבול, שהשתלט על אדמות מדינה בשטח של כ-150 מ"ר בחלק הצפוני של הכפר צור באהר, נאלץ לפנות את השטח בעקבות פעולות אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל בסיוע שוטרי תחנת עוז.

הפלישה לאדמות המדינה, בשטח של כ-150 מ"ר, אותרה במסגרת פעילות לניטור עבירות מקרקעין של מפקחי רשות מקרקעי ישראל, שגילו כי הפולש, המתגורר בסמוך, הקים על הקרקע משטח בטון בגודל של כ-150 מ"ר ובנוסף הציב עליה קורות תמך וכן עמודי חשמל לשימושו הפרטי על חשבון הקרקע הציבורית, כל זאת ללא היתר ובניגוד לחוק.

מפקחי רמ"י מסרו לפולש התראה לפיה עליו לפנות את השטח והבהירו לו כי אם לא יעשה כן, יפונה עפ"י החוק בליווי משטרה. מאחר והפולש לא פינה את אדמות המדינה אליהן פלש, הוציאו המפקחים נגדו צו סילוק פולשים. כמו כן הוגשה כנגדו תלונה במשטרה בתחנת עוז שבירושלים.

המפקחים הבהירו לפולש כי הסגת גבול, היא עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל, וכי כאשר פולשים אינם נשמעים לאזהרות ולא מפנים את הקרקע בעצמם הם מפונים מהקרקע בליווי המשטרה, ובנוסף מוגשות נגדם גם תביעות כספיות להחזר דמי השימוש בקרקע ועלויות הפינוי הנגרמות לקופת המדינה.

לאחר שהבין את נחישותם של המפקחים, העדיף הפולש לפנות את הקרקע בעצמו, על מנת להימנע מתביעות נוספות. הפולש הרס את רצפת הבטון, פינה את קורות התמך ועמודי החשמל, ניקה את השטח והחזיר את הקרקע אותה תפס לקדמותה ולידי המפקחים והמדינה. מפקחי רמ"י החזירו את הקרקע למאגר הקרקעות הציבורי והציבו במקום שילוט המתריע מפני פלישות חוזרות.

יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "מפקחי רמ"י פועלים ברחבי הארץ במטרה לאתר מסיגי גבול ולפנותם לפי החוק ולטובת הציבור כולו. מדיניות האכיפה המחמירה מוכיחה את עצמה בשטח באמצעות המספר ההולך וגדל של פולשים שמעדיפים לפנות את הקרקע בעצמם, על מנת שלא להסתבך בתביעות. פתרון זה בהחלט עדיף לשני הצדדים וחוסך בזבוז משאבים מיותרים מקופת המדינה. אנו קוראים לציבור לדווח על כל חשד להסגת גבול בקרקע הציבורית באמצעות אתר האינטרנט של רשות מקרקעי ישראל".