כשאנחנו רווקים אנחנו מחפשים זוגיות, יוצאים לדייטים, נרשמים לאתרי היכרויות ומנסים להכיר גם על פי המלצות של חברים ודודות. זוהי עבודה קשה, ללא ספק. אלא שלעיתים נדמה שבסוף העבודה הקשה הזו, כשהזוגיות המיוחלת מגיעה, אנחנו קצת מתחילים לתפוס את הקשר כמובן מאיליו, וגם כאשר ישנם קשיים מרגיש שהפתרון הפשוט ביותר הוא פשוט לחתוך ולהמשיך הלאה. בפועל, אין כל סיבה להרגיש כך או להרים ידיים מהר. זוגיות דורשת עבודה בפני עצמה, אבל היא גם מניבה פירות לשני בני הזוג.

כלים
זוהי מסגרת שמספקת תמיכה, הבנה, הכלה והתמודדות טובה יותר עם קשיים חיצוניים הקשורים בשינויים במקום העבודה או בפרנסה, שינויים במקום המגורים והתרחבות המשפחה, בין היתר. הדרך הטובה ביותר להבטיח לעצמכם שתוכלו להמשיך ליהנות מהיתרונות הללו היא הדרך של טיפול אישי וזוגי, טיפול שתוכלו למצוא אצל רחל גילעם, מטפלת ומדריכה מוסמכת בטיפול אישי, זוגי ומשפחתי.

למה רחל גילעם?

כאמור, טיפול אישי וזוגי יעזור לכם להגדיל את סל הכלים שעומד לרשותכם בהתמודדות עם אתגרים וקשיים רבים. קשיים אלה עשויים לעלות מפעם לפעם, מטבע החיים, השאלה העיקרית היא איך אתם מגיבים אליהם ובאיזו מידה אתם מאפשרים להם לסדוק את הזוגיות ואת חיי המשפחה. רחל גילעם, מטפלת מוסמכת ובעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-25 שנות טיפול, היא הדמות המקצועית שתוכל ללוות אתכם לכל אורך הדרך. עם הכשרה של עובדת סוציאלית קלינית מאונ' בר אילן, עם הסמכה לטיפול והדרכה וכחברה באגודה הישראלית לטיפול משפחתי וזוגי, מציעה רחל גילעם ניסיון עשיר, ידע רב ומיומנות בגישות טיפוליות שונות. כך, בעוד מטפלים רבים מתמחים בגישות טיפול שונות כמו הגישה הפסיכו-דינמית, הגישה הקוגניטיבית או גישת אימגו, רחל גילעם פועלת בגישה אקלקטית, אשר למעשה משלבת בין גישות שונות כדי שתוכל להתאים באופן פרטני לכל אדם ולכל זוג. טיפול אישי וזוגי איננו שבלוני ולכל זוג נדרש תהליך שונה – ההתאמה האישית הזו היא שמגבירה את סיכויי ההצלחה של הטיפול.

איך מתנהל המפגש?

טיפול זוגי נחלק לשני שלבים. בשלב הראשון מתקיימת פגישה משותפת עם שני בני הזוג, ולאחריה מתקיימות פגישות אישיות עם כל אחד מבני הזוג בנפרד. המפגש הזוגי מאפשר להאיר את הזרקור על בעיה מרכזית אחת ועל סיבות אפשריות לקיומה או דרכים אפשריות לפתרונה, וזהו המקום לזהות את הקשיים ואת הבעיות. בטיפולים האישיים יכולים בני הזוג להביע באופן כן וחופשי את רגשותיהם, את הציפיות שלהם ואת התחושות שלהם ביחס לקשר, לבן או בת הזוג וביחס לעצמם בתוך ההתנהלות הזוגית והמשפחתית. לאחר חמישה מפגשים תתקיים פגישת הערכה שבה ניתן יהיה להחליט איך ממשיכים מכאן, וגם גישת הטיפול בשלב זה מותאמת באופן פרטני לזוג ולשני הפרטים אשר מרכיבים אותו.