תלמידים מחטיבת הביניים של ביה"ס התיכון מקיף אזורי "כרמל זבולון" ביגור של המועצה האזורית זבולון, ייצגו את בית הספר והמועצה בתחרות מקומית הדיבייט באנגלית (אומנות הדיון- מעמת) שהתקיימה בביה"ס ליאו בק בחיפה וזכו בהישגים מכובדים ובפרסים רבים והיוו את ה"מנוע" להמשך תכנית הדיבייט הפועלת בביה"ס השלב הראשון הוא ארצי והשלבים הבאים הינם: סיבוב בינלאומי באירופה ואסיה, כאשר השלב הסופי, יתקיים באוניברסיטת ייל היוקרתית בארה"ב

כלים
בית הספר כרמל זבולון. צילום משה יערי
בית הספר כרמל זבולון. צילום משה יערי

בביה"ס "כרמל זבולון" ביגור של מועצה האזורית זבולון, פועלת, מזה כשנתיים נבחרת דיבייט (אומנות הדיון- מעמת) באנגלית, שמשתתפים בה תלמידי אנגלית מצטיינים מחטיבת הביניים. לדברי מנהלת ביה"ס כרמל זבולון דורית טלמור שריג, "הנבחרת, בהנחייתה ובהדרכתה של המורה לאנגלית כרמל בלומר, הוקמה במטרה לקחת חלק בתחרות דיבייט וידע בינלאומית, The World Scholar's Cup, הפועלת בישראל מאז 2012, תחת חסותו של האגף למחוננים במשרד החינוך."

התחרות נוסדה לפני 9 שנים ע"י מספר סטודנטים צעירים מרחבי העולם, מתוך רצון ליצור מפגש אקדמי תחרותי המתקיים באווירה שונה, כאשר המרכזית בתחרות, היא לבחון לא רק את ההישגיות, אלא גם את שמחת הלמידה וגילוי כישרונות ויכולות חבויים אצל תלמידים מצטיינים ובעלי מוטיבציה והיא מהווה מפגש בלתי אמצעי ומהנה של תלמידים מרחבי העולם.

המשתתפים בתחרות, מתחרים במספר תחומים: דיבייט קבוצתי ואישי, כתיבת טיעון, וכן מבחן על ידע כללי במספר תחומי דעת (מדעים, חברה, אמנות, היסטוריה). השלב הראשון הוא ארצי והשלבים הבאים הם סיבוב בינלאומי באירופה ואסיה, כאשר השלב הסופי באוניברסיטת ייל בארצות הברית.

כאמור, השבוע התקיימה התחרות המקומית בבית הספר ליאו בק בחיפה, שבה השתתפו לראשונה נבחרות מ"כרמל זבולון", יחד עם נבחרות נוספות מבתי ספר למחוננים ומצטיינים מרחבי הארץ, אשר הוראת הדיבייט היא חלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים שלהם.

"למרות שהשתתפנו לראשונה בתחרות, תלמידינו זכו בהישגים מכובדים ובפרסים רבים והיוו את ה"מנוע" להמשך התכנית והמפגשים", ציינה מנהלת ביה"ס כרמל זבולון דורית טלמור שריג.

בנוסף, אמרה מנהלת ביה"ס כרמל זבולון, , "השנה מונה הנבחרת לא פחות מ-21 תלמידים ותלמידות, מכיתות ז' עד ט' ,אשר השתתפו בתחרות הארצית בת היומיים שהתקיימה בבית הספר למדעים ובמרכז האקדמי פרס ברחובות, ומנתה מאות משתתפים. תלמידינו המוכשרים חזרו עטורים בעשרות מדליות אישיות וקבוצתיות ובגביעים; כולם, ללא יוצא מן הכלל, נמצאו כשירים להמשיך לשלב האירופי שיתקיים בפראג בסוף חודש יולי.

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.