דירה חדשה – מה יכול להיות טוב יותר, בעיקר כאשר היא באמת "חדשה", ממש "מהקרטונים". אך גם דברים חדשים יכולים להיות פגומים בצורה זו או אחרת וכאשר מדובר ברכישה שמחירה מסתכם במיליוני שקלים – חשוב מאוד לדאוג לבצע את כל הבדיקות מבעוד מועד, ולעשות זאת בצורה איכותית ומוקפדת. על מנת להימנע מבעיות בעת רכישת דירה מקבלן, יש לדאוג לנקוט במספר צעדים חשובים.

רכישה של דירה מקבלן
רכישה של דירה מקבלן

לבדוק את הקבלן טרם הבנייה

חשוב מאוד שלא לתת את הפרויקט למי שמציע את המחיר הטוב ביותר. יש לבדוק את רישומו בפנקס הקבלן, לבדוק את אישוריו ואת העבודות הקודמות שלו (מומלץ כאלה שבוצעו לפחות לפני כמה שנים, על מנת להתרשם מהשרידות של עבודתו לאורך זמן).

להיות באתר בזמן הבנייה

גם אם נראה לכם שאתם בתור יזמי נדל"ן או שותפים לעסק לא יודעים שום דבר בבנייה, ואין לכם מה לעשות בשטח (ובעיקר אם זה מה שאומר לכם גם הקבלן) – חשוב מאוד להיות במקום העבודה בצורה תדירה, על מנת לראות שהעבודה נעשית במרץ, שכל העובדים עסוקים ושהפיקוח הינו ברמה גבוהה. עובדים מסוג זה יכולים להיות כמו ילדים קטנים, ברגע שמפסיקים להשגיח עליהם, הם עשויים להתחיל להתייחס לעבודה ברשלנות. לכן חשוב מאוד לעשות ביקורי פתע, ולבדוק שהכול מתנהל בצורה תקינה.

לעשות בדק בית עם סיום העבודה

תהליך חשוב מאוד שאסור לוותר עליו בעת רכישה של דירה מקבלן. לאחר סיום הבנייה יש להזמין שירות בדק בית, על מנת לוודא שאין ליקויי בנייה שבטווח הארוך יביאו לכם בעיות בצורת נזילות, רטיבות בקירות, או אסונות כמו נפילת המרפסות בחדרה. כל בעיה שכזרת ניתן למנוע מראש באמצעות בדק בית מקצועי הנעשה על ידי הנדסאי בניין מדופלמים שיכולים לחזות את כל התקלות מראש. אתם מצדכם יכולים לבחור – לדרוש מהקבלן לתקן את עבודתו, או לדרוש החזר כספי על מנת למנות גורם אחר להסדיר המחדלים.

התאחדות של קונים – זה כוח

אם קניתם דירה בבית חדש, סימן שיש עוד הרבה כמוכם. תמיד מומלץ למצוא דרך ליצור קשר עם השכנים לעתיד, על מנת להיות בעניינים בתהליכי הבנייה, ובכדי שתמיד תוכלו להתלכד במידת הצורך (עדיף שלא יהיה צורך, אך תמיד עדיף להיות מוכנים מראש).

קראו היטב את הסכם הבנייה

חשוב מאוד לשים לב לאותיות הקטנות: האם הקבלן מתחייב גם לצבוע את פנים הבית? האם האמבטים יונחו או שמדובר בהוצאה שלכם? חשוב מאוד לדעת מראש מהי העבודה שיעשה עבורכם הקבלן, ומה תצטרכו לעשות באופן עצמאי, כל תוכלו לחשב בצורה נכונה את התקציב שלכם, וגם לדעת מראש מה מצפה מכם. עם נקיטת כל הצעדים הללו, סביר להניח שתזכו בדירה חדשה ברמה גבוהה שלא תאכזב אתכם, ובמקרים של תקלות תמיד תדעו למי לפנות ומה לעשות על מנת לפתור אותן בהקדם.