הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי של הכנסת בראשות ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת), קיימה היום דיון בנושא הפרדה בין יולדות יהודיות וערביות בבתי חולים. בדיון לקחו חלק בין היתר נציגי משרד הבריאות, יו"ר איגוד מנהלי בתי חולים, ההסתדרות הרפואית בישראל וכן עמותות וארגונים שונים ביניהם עדאלה - המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, נעמ"ת, רופאים לזכויות אדם ועוד.

ח"כ נחמן שי: האמירות של אישי ציבור בנושא לא משקפים את דעת הציבור
ח"כ נחמן שי: האמירות של אישי ציבור בנושא לא משקפים את דעת הציבור

בדיון בנושא ההפרדה בין יולדות יהודיות וערביות בועדה לקידום מעמד האישה היום אמר ח"כ נחמן שי: "בשאלה הכל כך עקרונית, שהיא בנפשנו ובנפשה של מדינת ישראל, האם יהודים וערבים הם שווים במדינת ישראל? התשובה היא כן. אבל אם הם שווים על פי חוק, אבל לא בפועל, אז הם לא שווים. זה לא מספיק מה שהחוק אומר, או מה ששר הבריאות אומר. כדאי שכולנו נשנן: במדינת ישראל כולם שווים, גם יהודים וגם ערבים."

ח"כ שי התייחס גם לנושא התבטאויות חברי כנסת בנושא לאחר חשיפת הפרשה: "אני מאמין שהאמירות של אישי ציבור בנושא לא משקפים את דעת הציבור או החברה במדינת ישראל."

נדאל עותמאן, מנהל המטה למאבק בגזענות המשתתף גם הוא בדיון שנערך היום בכנסת בנושא ההפרדה בבתי החולי אמר: "בשנים האחרונות אנחנו עובדים על מנת לחשוף את מימדי הגזענות בארץ גם האישית וגם הממסדית וזאת במטרה להעמיד מראה בפני הציבור ומקבלי ההחלטות על החברה שלנו. בזמן שכולכם התעסקתם בסמוטריץ' שכחתם את הסיפור האמיתי, ישנם בתי חולים בארץ המפרידים בין יהודים לערבים באופן החשוך והגזעני ביותר, עלינו להמשיך ולפעול באופן נחרץ על מול אותם מוסדות על מנת להפסיק את הפרקטיקות הפסולות האלו – זה הסיפור האמיתי".

כמו כן הוסיף עותמאן: "אנחנו נגביר ונרחיב את שיתופי הפעולה על מנת לטפל בתופעה ובמקביל נקדם פעילות ציבורית על ידי הקמת פורומים אזוריים ומקומיים ליצירת מרחבי עשיה ומאבקים משותפים בגזענות על מנת לקדם חיים משותפים בניגוד לאותן תופעות פסולות".