רכזת נטורופתיה ברשת מרפאות כללית רפואה משלימה ד"ר אסתר מנחם, ממליצה להתמקד בחג פסח הבא עלינו לטובה על תזונה נכונה. לדבריה, "אל תגיעו רעבים לארוחת הסדר, כך תאכלו מכל הבא ליד..."

כלים
ד''ר אסתר מנחם. צילום עצמי
ד''ר אסתר מנחם. צילום עצמי

טיפים בריאים לתזונה בפסח. חג פסח, כרוך גם בארוחות חג עשירות ומלאות בטעמים. ברשת מרפאות כללית רפואה משלימה במחוז הצפון, נרתמים לסייע בהמלצות לתפריט ארוחות חג טעימות ועדיין לשמור על בריאות הגוף.

לדברי רכזת הנטורופתיה בכללית רפואה משלימה ד"ר אסתר מנחם (Ph.D), "ברוב המקרים אנחנו מגיעים לערב החג “עם הלשון בחוץ” לאחר שלא אכלנו לאורך כל היום ואז טורפים מכל הבא ליד. בבוקר הסדר, אנו ממליצים על ארוחת בוקר קלה הכוללת סלט עם גבינה וביצה, בצהרים (לאוכלי קטניות בלבד): צלחת מרק עדשים, אפונה או שעועית עם אורז מלא או בסמטי אשר משביע לאורך זמן. אל תוותרו על מנת חלבון דג או בשר, המונעים "נפילות סוכר בדם" ורעב".

ד"ר אסתר מנחם (Ph.D) , מוסיפה ואומרת, "את הירקות כמעט ולא סופרים מבחינה קלורית. גם אם אכילת חלק מהירקות מנפחת מעט, הרי שמדובר בעניין זמני שיורד ולא משאיר משקעים קלוריים. איכלו ירקות כנשנוש, בין הארוחות וגם בארוחות עצמן. העדיפו ירקות ירוקים שתכולת הסוכר בהם נמוכה, ושלבו את כל הצבעים האחרים למען הוויטמינים".

"המצות דחוסות ויבשות מאוד ומכילות גלוטן בכמות רבה ולכן יוצרות בעיות עיכול וגורמת לעצירות", אומרת ד"ר אסתר מנחם (Ph.D), ומציינת כי, "כאמור, בשבוע של פסח, המצות הן עיקר הפחמימות שלנו וכדי להמעיט בהן ועדיין להזין את הגוף בפחמימות טובות, אפשר לאכול אורז (עם עדיפות לאורז בסמטי או מלא) תפוחי אדמה, בטטות, דוחן, קינואה, עדשים, אפונה, גזר, שורש סלרי, ועוד שורשים למיניהם. אלה יקלו על העיכול שלנו, יגרמו שובע ויהיו “זולים” גם קלורית".

עוד מוסיפה ד"ר אסתר מנחם, לאורך החג אנחנו מוזמנים לארוחות או מארחים, ולעיתים אוכלים יותר מארוחה גדולה אחת. אם אתם מוזמנים לשתי ארוחות גדולות ביממה (בראנץ’ וערב), ותרו על ארוחה שלישית ואיכלו במקומה רק משהו קטן – יוגורט עם פירות, מרק ירקות וכדומה. כך תקזזו את הקלוריות והאכילה העודפת".

יש להקפיד לדבריה על פעילות גופנית יומית בת חצי שעה-שעה בימי החג והחופש, כגון: רכיבת אופניים, הליכה, שחייה, משחקי כדור, אשר יכניסו אתכם לכושר וישחררו עצירויות, נפיחויות ובעיות עיכול. בנוסף, הקפידו על שתייה מרובה של מים בין 8-12 כוסות ביממה. המים מנקים, משביעים, מוסיפים לחות ורעננות ומיטיבם עם העיכול.

"לקינוח", אמרה רכזת נטורופתיה בכללית רפואה משלימה ד"ר אסתר מנחם, "אני ממליצה על גלידת פירות פרווה. מכניסים לבלנדר בננות פרוסות קפואות ותותים חתוכים קפואים, מערבלים היטב ומגישים גלידה ורודה, קלה להכנה, לא משמינה - טעים טעים! אפשר להכין גם על בסיס בננה, תמרים לחים, מעט אגוזים - לפי אותו עיקרון. חשוב להימנע מעוגות, גלידות, שוקולד, שמנת עשירים בקלוריות בגלל כמות השומנים. רק לתזכורת, 100 גרם שומן מכל סוג = 900 קלוריות, כלומר כוס של 200 גרם = 1800 קלוריות. ממש לא כדאי".