הערב ומחר התיאטרון הקאמרי יציג את המחזמר קזבלן לרגל חגיגות 60 שנה לייסוד דימונה. הערב יוצג המחזה בפני תושבי דימונה בהיכל התרבות העירוני, ומחר בבוקר בשעה 11:00 יוצג המחזמר בהיכל בפני חיילי מיחידות שונות בדרום במימון קרן ליאור של התיאטרון הקאמרי

כלים

המחזמר "קזבלן", מבוסס על מחזהו המקורי של יגאל מוסינזון בעיבודם של יואל זילברג ויגאל מוסינזון למוסיקה מאת דב (דובי) זלצר, ולפזמונים מאת דןאלמגור, עמוס אטינגר, וחיים חפר הצגה ראשונה על הבמה ביום רביעי, 21.11.2012 בשעה 20:30 באולם קאמרי 1.

"קזבלן" ממחזות הזמר האהובים והמוכרים הנחשב לקלאסיקה ישראלית יחזור לבימת הקאמרי שם הועלה לראשונה כהצגה, לפני 58 שנים, בשנת 1954. ההצגה הראשונה של המחזמר עלתה בשנת 1966 בבימויו של יואל זילברג.

"קזבלן" הנוכחי הוא עיבוד חדש ועכשווי בבימויו של צדי צרפתי, עיבוד: שלומי מוסקוביץ, ניהול מוסיקלי: יוסי בן נון, תפאורה: רוני תורן, תלבושות: עפרה קונפינו, כוריאוגרפיה: עוז מורג, תאורה: עמיר ברנר, הדרכה קולית: חדווה מלר, וחיים פנירי, מפיק: חיים סלע . הצגה ראשונה עלתה על הבמה ב- 21.11.12 באולם קאמרי 1.

קצת היסטוריה: יגאל מוסינזון כתב את המחזה בעת שכיהן כדובר משטרת ישראל. המחזה הועלה אז על בימת התאטרון הקאמרי עם יוסף ידין בתפקיד קזבלן וחיה הררית בתפקיד רחל. דמותו של קזבלן הינה פרי דמיונו של יגאל מוסינזון. המחזמר שהעניק ליגאל מוסינזון את פרס כינור דוד ב - 1966 נוגע במספר סוגיות הקשורות לחברה הישראלית, בהן יחסי אשכנזים ומזרחים , נישואים בין-עדתיים יחסי אנוש אהבת אדם ואהבת הארץ ועוד. גם היום המחזמר סוחף, בועט, נוקב ואקטואלי כמו בעבר.

העלילה: במרכז הסיפור המציג אתחייהם של תושבי שיכון רעוע ביפו בשנות החמישים הנלחמים נגד גזרת השלטון להרוס את השכונה, ניצב קזבלן, עולה ממרוקו המנהיגחבורת בריונים יפואית. קזבלן מאוהב ברחל, בתו של ראש השיכון- פלדמן, עולה מפולין שאינו מסכים שבתו תתראה עם קזבלן ותנהל איתו קשר רומנטי, בגלל המוניטין של קזבלןכפושע חסר תרבות. בשלב מסוים בעלילה מואשם קזבלן בגניבה, בעלילה המרתקת והמפתיעה הופך קזבלן תוך מאבק בהוכחת חפותו ממנהיג כנופיית "פושטקים" המואשם בגניבה למנהיג המאבק הצודק, עברו הצבאי מתגלה והוא הופך לגיבור מקומי וזוכה באהבת כולם, כולל ברכת הוריה האשכנזים של רחל.

המשתתפים: עמוס תמם בתפקיד קזבלן, ולצידו משתתפים השחקנים (לפי סדר הא'-ב' ) :דור אוחיון, שרונה אלימלך, אוסי בן יהודה, אסף גולדשטיין, נועה גודל, רוני דותן, שרון דנון, טל וייס, שלמה וישינסקי, ליאור זוהר, אביב זמר, עומר זמרי, ציון חורי, שחר ישי, איציק כהן, שירן לגזיאל, יואב לוי, עודד ליאופולד, רביב מדר, יגאל מישינסקי, מיי פיינגולד, אופיר צמח, יוסי קאנץ, זיו קלייר, עמית רייס, שני שאולי,אוהד שחר/אורי רביץ, רוני שיינדורף, שוהם שיינר, ניסו שלו, תמר שם אור, שמרית ששון.