מרחב דרום של התאחדות התעשיינים יחד עם המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי מקיימים קורס בין 12 מפגשים בנושא יצוא-יבוא וסחר בין-לאומי במשרדי ההתאחדות בפארק התעשייה בעומר המיועד לתעשייני הדרום.

כלים

בימים אלה מתקיים קורס בנושא יצוא-יבוא וסחר בין – לאומי מטעם מרחב דרום של התאחדות התעשיינים בשיתוף המכון הישראלי לייצוא ושיתוף פעולה בין לאומי. זהו מחזור נוסף של הקורס המתקיים במסגרת פעילות העיון למען התעשיינים של מרחב דרום. בקורס משתתפים כ- 10 תעשיינים ברובם מנהלי יצוא, לוגיסטיקה ומכירות. הקורס מועבר על ידי מרצים מומחים מן השורה הראשונה בתחומם ומטרתו להקנות לתעשיינים ידע עדכני בנושאי עסקות מסחר בינ"ל והכרה של נושאים תפעוליים שלא באים לידי ביטוי בעסקאות של סחר מקומי.

בקורס התעשיינים לומדים את נושא הסחר הבינ"ל מהבסיס, החל ממושגי יסוד והבירוקרטיה הדרושה בשביל סחר מסוג זה וכלה באפשרויות הובלה, שיטות תשלום ביטוח והיבטים משפטיים רלוונטיים. מעבר לחומר התיאורטי לומדים התעשיינים על בעיות אפשריות שבפניהם ניצבים יצואנים בארץ ובעולם ועוברים סימולציות מעשיות התורמות לניסיונם ולהטמעת הידע. בסופו של הקורס יעברו התעשיינים מבדק מסכם שלאחריו יקבלו תעודת גמר מטעם המכון הישראלי לייצוא ושיתוף פעולה בינ"ל והתאחדות התעשיינים. הקורס מתקיים במסגרת פעילות סניף דרום של התאחדות התעשיינים הפותחת בפני התעשיינים כנסים וקורסים מקצועיים על מנת לחזק את התעשייה בדרום.

מאיר שימקו, מנהל מרחב דרום של התאחדות התעשיינים: " אני שמח לראות שיש היענות של תעשייני הדרום להשתתפות בקורס. המידע שהקורס מקנה יכול להוביל את תעשייני הדרום להצלחה בתחום הייצוא-יבוא וסחר בין לאומי"

אודות מרחב דרום-התאחדות התעשיינים

התאחדות התעשיינים בישראל הינה הגוף היציג היחידי והגדול ביותר של המגזר התעשייתי בישראל. מרחב דרום של ההתאחדות שותף ומשפיע על פיתוח הנגב וזאת על ידי מעורבות בפרויקטים אזוריים כגון: מעבר צה"ל לנגב, פיתוח פארקי תעשייה קיימים וחדשים, קידום תשתיות הגז הטבעי, השמת עובדים בתעשייה גם מהמגזרים הבדואי והחרדי, קידום החינוך המקצועי ועוד. מעבר לכך ישנה פעילות פרטנית של המרחב מול מפעלים הכוללת יעוץ וסיוע במגוון נושאים יומיומיים המעסיקים את המפעלים, כגון: הכשרות מקצועיות במגוון תחומים כמו תפעול, שיווק, משאבי אנוש ועוד, מימון השקעות, פיצויים בגין מבצע "צוק איתן"/רשות המסים, תעסוקה וגיוס כוח אדם, ארנונה, מים/תאגידי מים, גז טבעי, כיבוי אש ועוד מתוך הבנה של האתגרים הרבים העומדים בעיקר בפני המפעלים הקטנים והבינוניים באזור הדרום במיוחד.

מידע רב נוסף באתר האינטרנט של ההתאחדות http://www.industry.org.il