במהלך האירוע שנערך על מנת להוקיר את פועלה של יחידת הכוננים במרחב נגב של מד"א לקחו חלק בכירי מד"א, מפקד מחוז דרום במשטרה ניצב דוד ביתן ונציג הפזורה הבדואית השייח אחמד אבו-חמיד משבט אזברגה * במהלך האירוע חולקו ערכות החייאה ועזרה ראשונה למתנדבי הפזורה הבדואית שהצטרפו ליחידת הכוננים

כלים
ערב הוקרה מיוחד לכונני מד"א במרחב נגב
ערב הוקרה מיוחד לכונני מד"א במרחב נגב

ביום ראשון (27.3) נערך אירוע הוקרה מיוחד למתנדבי יחידת הכוננים של מד"א במרחב נגב. לאירוע הגיעו בכירי מד"א, מפקד מחוז דרום במשטרה ניצב דוד ביתן ונציג הפזורה הבדואית שייח אחמד אבו חמיד משבט אזברגה.

האירוע נפתח בהרצאה של פאראמדיק מד"א שפיר בוטנר, מנהל בית הספר לפאראמדיקים במד"א, שהציג בפני המשתתפים את הפרוטוקולים הרפואיים שעודכנו לאחרונה ע"י אגף הרפואה של מד"א וכוללים מגוון רחב של הנחיות מקצועיות ונהלי עבודה לחובשי רפואת חירום. בסיומה של ההרצאה חולקו אוגנדי הפרוטוקולים לכוננים ותעודות הוקרה לכוננים מצטיינים.

מנהל מחוז דרום במד"א, יהודה ששון, בירך והודה לכוננים על עבודתם מצילת החיים: "הכוננים של מד"א עושים עבודה מדהימה לאורך כל השנה גם מבחינת הטיפול הרפואי וגם מבחינת המסירות וההקרבה למען הצלת חיים. אנו במחוז דרום של מד"א פועלים מסביב לשעון על מנת להעניק סיוע בכל מקום, בזכות הטכנולוגית החדשות שנכנסו לאחרונה לארגון ופרויקט נאמני חיים המצרף אזרחים בעלי הכשרה רפואית לשורות הארגון, אני בטוח שנוכל להמשיך ולשדרג את המענה בכל מקום ובכל שעה".

גם מנהל מרחב נגב במד"א איציק אלפסי, שעלה לשאת דברים לאחר מכן בירך את הכוננים והודה להם על עבודתם: "זה ממלא את ליבי בגאווה לראות כל פעם מחדש את הכוננים שלנו מגיעים ראשונים לכל זירה של אירוע, אני יכול להעיד באופן אישי ממשמרותיי כנהג אמבולנס שהם תמיד שם, תמיד מוכנים וערוכים להציל חיים".

מפקד מחוז דרום של משטרת ישראל, ניצב דוד ביתן שהגיע לכנס והודה לכוננים: "אני שמח לברך את כל היושבים באולם, אתם עושים עבודה מדהימה ואני מקנא בזכות שניתנה לכם להציל חיים. בעבר התנדבתי במד"א כחובש ונהג אמבולנס בתחנת אופקים וזה מרגש אותי להגיע לכאן ולראות את היקף הכוננים הגדול והמרשים ולשמוע את הסיפורים יוצאי הדופן שלהם. מדובר ביחידה חשובה ביותר לציבור במחוז דרום ואני שמח על שיתוף הפעולה המצוין בין המשטרה לבין מד"א".

הרב שלמה רענן, מנכ"ל מוסדות איילת השחר: "זו הפעם הראשונה בה אני נחשף למערך הכוננים של מד"א. המפגש הזה ממלא אותי בהשראה וההערצה לפעילות שלכם, זוהי תחילתה של ידידות מופלאה ואעשה כל שביכולתי על מנת לשמר אותה".

בנוסף לברכות וכחלק מהכשרת מתנדבי הפזורה הבדואית, חולקו ערכות החייאה ועזרה ראשונה למתנדבי מד"א מהפזורה הבדואית מכספיה ורהט שהצטרפו ליחידת הכוננים של מד"א. הערכות חולקו ע"י נציג הפזורה הבדואית, השייח אחמד אבו חמיד משבט אזברגה ובכירי מחוז דרום במד"א.

אדיר ביתן, אחראי כוננים במרחב נגב במד"א: "החלטנו לקיים השנה את הכנס הזה על מנת להודות לכל הכוננים על פועלם הרב ועל העבודה המדהימה שהם עושים לכל אורך השנה. אני שמח על ההתגייסות ועל התרומה של הגורמים השונים לקיום האירוע. הרצון הטוב בו נתקלתי וההוקרה הרבה לארגון מד"א הביאו גאווה רבה לי באופן אישי ולמתנדבים, הסיוע הרב בולט ממקום פשוט של - תודה".

מנכ"ל מד"א אלי בין: "כונני מד"א הם דוגמא ומופת לערכים של מד"א. מלח הארץ המוכנים להגיע לכל מקום בכל שעה על מנת להציל חיים. אני רוצה להודות להם על תרומתם העצומה לארגון ומאחל להם עוד שנים רבות של עשייה והצלת חיים."