צדק תנועתי: מי החליט לפקוק את כפר קאסם כדי לזרז את התנועה מפארק אפק?

כלים
עו"ד עאדל בדיר- ראש עיריית כפר קאסם
עו"ד עאדל בדיר- ראש עיריית כפר קאסם

ראש עיריית כפר קאסם, עו"ד עאדל בדיר, פנה לראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ירון בארי, וביקש ממנו לבדוק את זמני "הגל הירוק" ברמזור הכניסה לישוב. לדברי בדיר, לאחרונה השתנו זמני "הגל הירוק" ברמזור הכניסה לאחר שגורם מסויים החליט להאריך את זמני ה"גל הירוק" לבאי פארק אפק על חשבון היוצאים והשבים מכפר קאסם. עקב כך עומסי התנועה הכבדים גם כך, הפכו לבלתי אפשריים.

"מדובר בעורק הכניסה העיקרי לישוב ונוצרה סיטואציה בלתי אפשרית שמי שמבקש להיכנס לישוב נאלץ להמתין זמן רב מדי. מיותר לציין, שהדבר גורם לעומסי תנועה כבדים עד למרכז הישוב ביציאה ובכניסה עד לכביש מספר 5". כותב בדיר.

מדובר ברמזור הנמצא בצומת המרכזית של הכניסה לכפר קאסם המקבלת את הבאים מכיוון ת"א בואכה פארק אפק וכפר קאסם. הצומת ידועה כעמוסה במיוחד. רמזור הכניסה לכפר קאסם, הוא היחיד בעיר ודרך הכניסה היחידה אלייה.

בראשית השנה, הגישה עיריית כפר קאסם למשרד הפנים דרישה לחלוקה מחודשת של הארנונה מעסקים מפארק אפק, אשר כיום משולמת כולה לעיריית ראש העין, למרות שהפארק נמצא בתוך תחום השטח הבנוי של כפר קאסם. בכפר קאסם מקווים כי שר הפנים אריה דרעי יכריע בהקדם על חלוקת הארנונה לפי עקרונות הצדק החלוקתי.

"זה מצב בלתי נתפס" אומר ראש העירייה, עו"ד עאדל בדיר, "פארק אפק נמצא בתוך התחום הבנוי של כפר קאסם, אך כל הארנונה משולמת לראש העין, בשעה שתושבי כפר קאסם הם אלו שמשלמים את המחיר בפקקי תנועה אדירים, זיהום אוויר וכל המשתמע. כעת המצב אף החמיר עקב ההחלטה החדשה לשנות את זמני הרמזור לטובת באי פארק אפק על חשבון תושבי כפר קאסם, החלטה שאיננה מקובלת עלינו כלל וכלל"