מטה המאבק של עובדי המדינה החליט לפתוח בצעדים ארגוניים החל מיום ראשון, בין היתר במחאה על ההעסקה הפוגענית וכרסום בכוח העבודה המאורגנת בשירות המדינה *** בשלב ראשון תושבת יחידת שע"מ של רשות המסים *** במקביל תימשך שביתת בוחני הנהיגה ועובדי משרד התחבורה *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "לא נשלים עם התנהלות המדינה שכמעסיקה מעבירה עובדים למעמד של עובדי קבלן" *** יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי: "הגיעה העת שהמדינה תתעשת ותפסיק לרמוס את זכויות עובדיה"

כלים

בהתאם להחלטת מטה המאבק של עובדי המדינה שהתכנס השבוע לראשונה, עובדי שירות המדינה ירחיבו החל מהשבוע הבא את הצעדים הארגוניים. כחלק מכך החל מיום א' (3.4) תיפסק באופן מוחלט גביית המסים במדינה, במסגרת השבתת יחידת שע"מ של רשות המסים. אם לא ייפתרו הסוגיות שבמחלוקת, בהמשך יוחלט על שיבושים חדשים שיינקטו מדי יום.

במקביל, גם בשבוע הבא תימשך מחאת בוחני הנהיגה, זה השבוע השלישי. לצד ההמשך ההשבתה המלאה של מבחני הנהיגה, ימשיכו להשבית עובדי משרד התחבורה גם משרדי רישוי במחוזות שונים. עובדי משרד התחבורה פתחו בצעדים ארגוניים בעקבות הוצאתו לפועל של המכרז להפרטה כוללת של מערך הטסטים ונגד העברת הבוחנים להעסקה קבלנית.

נזכיר כי מטה המאבק הוקם בכדי להיאבק על הכוונה להפוך עוד עובדים בשירות המדינה לעובדי קבלן, על ההעסקה של עובדים במתכונת של חוזים אישיים, תוך ניסיון דורסני לכרסם בכוחה של העבודה המאורגנת בשירות המדינה. כמו כן, העובדים מוחים על תופעות נוספות אשר מבטאות את היחס המזלזל כלפיהם, כגון הכוונה לקצץ בהוצאות הנסיעה של עובדים עם מוגבלות.

נושא נוסף עליו מוחים העובדים הוא השלכות הרפורמה החדשה בתחבורה הציבורית, במסגרתה נוצלה ההוזלה במחירי התחבורה הציבורית לטובת קיצוץ מיידי בהחזרי נסיעות לעובדים בשווי של מאות עד אלף שקלים לחודש, ובייחוד בפריפריה. זאת מבלי שניתן מענה הולם לעובדים שהתחבורה הציבורית באזור מגוריהם אינה יעילה או לא נגישה כלל.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר: "אי אפשר להשלים עם התנהלות המדינה שכמעסיקה מעבירה עובדים למעמד של עובדי קבלן, מקצצת בהוצאות הנסיעה של תושבי הפריפריה ושל עובדים עם מוגבלות. כל אלה ועוד הם תסמינים של אטימות. הפרטת מבחני הנהיגה והניסיון להרחיב צורות העסקה פוגעניות, מהווים איום ישיר על פניה החברתיים של ישראל. ההסתדרות לא תאפשר לזה לקרות".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי: "ההסתדרות לא תיתן לפגוע בציבור הנכים, בעובדי הפריפריה ובעובדי המדינה בכללותם. העובדים הם הנכס הטוב ביותר שיש לה, והגיעה העת שהמדינה תתעשת, תפסיק לרמוס את זכויות עובדיה ואת זכויות המוחלשים ותדאג לשפר את השירות לאזרחים במקום לפגוע בו".