ביום חמישי הקרוב 31 במרץ 2016, חמישה נציגי החטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל ונציג הסיירת הירוקה דרום, ישתתפו במרוץ השליחים אולטרה עוטף עזה על מנת לחזק ולהפגין סולידריות עם החיילים המשרתים באזור ותושבי עוטף עזה. במהלך מרוץ השליחים שיתחיל באנדרטת הפלדה בכרם שלום ויסתיים בזיקים, הם יעברו 101 ק"מ אשר מחולקים ל-12 קטעים נפרדים, כאשר כל שליח ירוץ כ-17-20 ק"מ

כלים

מרוץ השליחים הקבוצתי אולטרה מרתון עוטף עזה, אשר יתקיים ביום חמישי הקרוב 31 במרץ 2016, יחל בשעה 5:30 בבוקר באנדרטת הפלדה שבחבל שלום, יפרס על-פני 101 ק"מ ביישובי עוטף עזה וצפוי להסתיים בשעת השקיעה בחוף זיקים. במקביל למרוץ השליחים יתקיימו לאורך המסלול מקצים נוספים להעצמת הקשר עם הקהילה בעוטף עזה.

המרוץ נחלק ל-12 מקטעים של כ-6-11 ק"מ כל אחד, כאשר המשתתפים יתחלפו במקטעים השונים במתכונת של מרוץ שליחים. הקבוצה של החטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה, תכלול 6 משתתפים, כל אחד מהם ירוץ בין 17-20 ק"מ.

את החטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל ייצגו: עמיר גילת - מנהל מרחב שמירה מרכז ברשות מקרקעי ישראל ותושב אורים לשעבר, רוני סימטוב – סגן מנהל מרחב שמירה מרכז ברשות מקרקעי ישראל שגם מרכז את הקבוצה, דוד ויינר - מפקח מרחב שמירה מרכז ברשות מקרקעי ישראל, אסף ברק – מפקח מרחב שמירה מרכז ברשות מקרקעי ישראל, ארנון רזניצקי – מפקח מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל ואיציק שריקי – מפקח הסיירת הירוקה מחוז דרום אשר במסגרת אחראי גם על איזור עוטף עזה. כולם בעלי עבר צבאי עשיר במגוון תפקידים בצה"ל בין היתר כקצינים ששירתו גם בגזרת עזה וגם בגזרות נוספות, חלקם עד היום משרתים בשירות מילואים פעיל באזור.

"מדובר במרוץ המדגים חיבור בין הקהילה והצבא בדגש על חיזוק הקהילה בעוטף עזה, שהיא מאוד יקרה לליבנו. חשוב לנו לחזק את הדרום ואת תושבי העוטף ולתת כתף לצה"ל. מרוץ כזה, למרות שהוא דורש מאמץ פיזי, גורם סיפוק רב ואנחנו גאים לקחת בו חלק עם ראש מורם בתקווה לימים טובים יותר של ביטחון מלא ושלום אמת", אמר רוני סימטוב, סגן מנהל מרחב שמירה מרכז בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, שמרכז את הקבוצה.