גיזום עצים היא פעולה של חיתו ענפים בעץ למטרות שונות. את הגיזום ייתכן שנרצה לעשות בשביל להגביל את התפשטותו של העץ מכל מיני סיבות למשל, פלישה לרחוב או לחצר אחרת. לעיתים נרצה לגזום את העץ על מנת להתגבר על בעיות מהם העץ עצמו יסבול אם יגדל יתר על המידה. יש זמנים ספציפיים המתאימים לגיזום עצים מסוימים ויש שיטות שונות לגיזום העצים לסוגיהם.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

מהו גיזום עצים?

גיזום עצים בהגדרתו הפשוטה הוא חיתוך ענפים מהעץ למטרות שונות. פעולת הגיזום תהיה שונה ממטרה למטרה, פעולת גיזום למטרת השבחת העץ לא תהיה דומה לפעולת גיזום בשביל לעצב את צורתו.

הגיזום הוא דבר שמומלץ לעשות עם העץ אחת לתקופה מסוימת באופן יזום, לא כדאי לחכות שהעץ יגדל עוד ועוד. הדבר יגרום לכך שרק לאחר שיתחילו להיגרם בעיות עם הגדילה המוגזמת של העץ תתחילו לטפל בו.

למה שנגזום עצים?

יש מספר סיבות עיקריות לכך שנרצה לגזום עצים:

  • סכנות שהעץ יכול לגרום לסביבתו – העצים יכולים לגדול לגובה רב ולעיתים עלולים לפגוע בדברים שונים בסביבתם. דוגמא לכך הם חוטי חשמל וטלפון גבוהים הנמצאים מעל העץ, גדילתו של העץ יכולה לפגוע בקווי המתח ולהרוס אותם.
  • הבריאות של העץ עצמו – ממש כפי שבמקרים מסוימים קוטעים לאדם איבר חולה המסכן את שאר הגוף, כך גם בעצים. על ענפי העצים עלולות להתפשט מחלות שונות, רק קטיעת הענף תוכל לעצור את ההתפשטות ולהציל את העץ.
  • גזימה לנוי -לעיתים נרצה לעצב את העצים בצורות מסוימות ליופי, בשביל זה נצטרך לגזום את העץ.

מתי הכי כדאי לגזום עצים?

לכל סוג עץ מתאימה עונה אחרת לגיזום, נביא לכך דוגמאות:

עצי תפוח – מומלץ לגזום עצים כאלו בחורף סביב חודש ינואר.עצי אבוקדו ועצי פירות ירוקי עד – באביב, לאחר קטיף הפירות.עצי הדר כמו לימון וקלמנטינה – קצת אחרי עצי התפוח סביב חודש מרץ.

מי יסייע לנו בגיזום עצים?

במאמר זה דיברנו בקצרה על הסיבות לגזום עצים, על היתרונות בגזימתם ועל הזמנים בהם כדאי לגזום את העץ שלנו. כמו שבוודאי הבנתם, גיזום אינו עסק פשוט כל כך ומומלץ לחפש בעל מקצוע שיעזור לכם בעניין.

בחיפוש מומלץ לוודא שבעל המקצוע לא מציע לנו מחיר מופרז ושהוא אדם ישר ואמין. בנוסף מומלץ לשים לב שבעל המקצוע הוא בעל ניסיון ומבין בתחומו על מנת שלא יתגלו בעיות עם הגיזום שהוא ביצע בהמשך (גיזום לא נכון יכול לפגוע בעץ).

אם כך כדאי שתשמעו על רוזנברג איכות חיים בע"מ, חברה המתמחה באגרונומיה סקרי עצים ותחומי מים. החברה בעלת ניסיון רב שנים בטיפול בעצים וצמחים. לפרטים נוספים ויצירת קשר לחצו כאן .