חוקר פרטי או בלש פרטי הוא בעצם איש מקצוע מוסמך שתפקידו לבצע משימות חקירה שונות, הכוללות בין היתר מעקבים, ראיונות, בדיקות רקע, ציטוט, אסיפת ראיות וכיוצא בכך - עבור הלקוח שלו. קיימים לא מעט מקרים בהם חוקרים פרטיים נשכרים על ידי משרדי עורכי הדין, אך יש עוד מגוון רחב של מקרים נוספים. אז מהן הסיבות בגללן אנשים פונים לחוקרים פרטיים, ומה עוד עלינו לדעת על כך לפני שנחפש אחר חוקר פרטי בדרום? בכתבה זו, נסביר לכם כל מה שצריך לדעת על חוקרים פרטיים וכל הסובב סביב נושא זה.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

אילו מקרים חוקרים פרטיים בודקים?

בין אם מדובר בבחירת חוקר פרטי בדרום או בכל אזור אחר בארץ - חשוב לדעת כי חוקרים פרטיים נשכרים לעתים קרובות על מנת לחקור מקרים שונים של בגידה, כך שלצד הצורך של משרדי עורכי דין אותו הזכרנו קודם לכן - גם בעולם הזוגי ובהליכי גירושין יש שימוש נרחב מאוד בחוקרים פרטיים. למעשה, לא מעט אנשים שנמצאים בהליכים אלו שוכרים חוקר פרטי בדרום על מנת לברר מידע על האדם איתו הם מצויים במערכת יחסים. בנוסף, יתכנו מקרים בהם חברות גם שוכרות חוקרים פרטיים על מנת לגלות יותר על עובדים שקרו איתם תקריות חריגות, איסוף מידע על מתחרות ועוד. בנוסף, נוכל לראות שימושים נוספים במגזר הפרטי כמו למשל איתור נעדרים.

בדיקות שחוקרים פרטיים עושים עבור חברות

בדיקות רקע - בדיקת רקע נועדה בעצם לברר כמה שיותר על עבר של אדם מסוים. זה יכול להיות לצורך ראיון עבודה בחברה מסוימת, וזה יכול להיות כאשר מדובר באדם איתו אנו רוצים לעשות עסקים. בדיקה זו יכולה לגלות רישום פלילי, רישומי מעצרים, נוכחות במדיה חברתית, היסטוריית כתובות וכדומה. אבטחה - חקירות אבטחה, שבעצם נועדו לזהות את רמת האבטחה הנוכחית של חברה מסוימת, כך שיהיה ניתן לוודא כי אותה חברה בטוחה לגמרי מפני איומים חיצוניים. חוקרים פרטיים אמורים במקרים אלו לזהות גורמי סיכון פוטנציאליים במטרה לשפר את האבטחה של החברה אשר שכרה אותם.

מתי נצטרך לפנות לחוקר פרטי?

אם אנחנו חושדים כי בן או בת הזוג בוגדים בנו - הרי שנצטרך להיעזר בחוקר פרטי, ולמעשה מדובר באחת הסיבות הנפוצות לכך. אולם, קיימים גם מקרים בהם נצטרך להיעזר בשירותיו של חוקר פרטי גם במסגרת עולם העבודה. כך לדוגמא, אם אנחנו חושדים כי עובד מסוים מעל בכספי חברה - לעיתים הדרך היחידה לגלות זאת היא על ידי איסוף ראיות איכותיות באמצעות חוקר פרטי.

בשורה התחתונה

חוקר פרטי מבצע חקירות ואוסף מידע עבור לקוחותיו, על מגוון נושאים חשובים במידת הצורך. חקירות אלו יכולות לכלול מעקבים, ציטוטים ועוד. חוקרים פרטיים מיומנים באיסוף מידע איכותי עבור לקוחותיהם - תחת זמן קצר ככל הניתן.