בחירת ריהוט לבית מהווה תהליך חשוב ומשמעותי בהפיכת הבית למקום שתאהבו ותרגישו בו בנוח. אילו סגנונות עיצוב מרכזיים קיימים ומה מאפיין כל אחד מהם? במדריך זה נסביר על ההבדל בין עיצוב כפרי לעיצוב מודרני, ונסביר כיצד בחירת הריהוט משפיעה על עיצוב הבית

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 שיפוץ בית קיים או כניסה לבית חדש היא לא רק תהליך טכני אלא גם הזדמנות לתהליך אישי של מציאת פינה חמה שתהיה רק שלכם. לריהוט ולעיצוב הבית יש חלק משמעותי מאוד גם בתחושה שלכם בבית וגם בתחושה ובאווירה שהבית משדר לאורחים שלכם. במדריך הבא נסקור את סגנונות העיצוב הכפרי והעיצוב המודרני ואת ההבדלים ביניהם, ולאחר מכן נסייע לכם להחליט איזה סגנון תרצו לאמץ לבית שלכם במהלך התהליך של עיצוב פנים לבית.

 

סגנון עיצוב כפרי

סגנון העיצוב הכפרי מושפע מאוד מבתים שהיו נבנים בעבר באיזורים כפריים. אלה היו בתים יותר גדולים מבתי העיר, ובדרך כלל גם יותר מלאים באור טבעי. בנוסף, הקרבה לטבע ולכפר התבטאה גם בבחירת רהיטים עשויים עץ וחומרים טבעיים אחרים. הסגנון הזה נשאר פופולרי לאורך השנים וכיום שומר על העקרונות האלה בעת עיצוב הבית: פשטות, שימוש בחומרים טבעיים, הרבה אור והרבה פשטות. הסגנון הזה מאוד מתאים לעיצוב מטבחים או חללים מרכזיים אחרים משום שהוא מאפשר תחושה נינוחה ורכה בחלל. הפשטות שבו הופכת אותו למתאים גם לעיצוב חדרי ילדים או חללים אחרים שבהם נרצה לתת לטבע להיכנס לתוך הבית שלנו, גם אם הבית נמצא בלב העיר המודרנית. העיצוב הכפרי נשאר אהוב מאוד משום שהוא נותר על זמני, ומזכיר לנו תחושה של חופשה או ביקור רגוע בטבע.

סגנון עיצוב מודרני

סגנון העיצוב המודרני מושפע מהמהפכה התעשייתית ומאופיין באלגנטיות ובקווים חדים ומדויקים. בניגוד לעיצוב הכפרי, שמתרפק על חיי הכפר, העיצוב המודרני הוא עירוני במהותו ומקפיד על מינימליזם ופונקציונליות של החלל. הוא כולל בדרך כלל שימוש בחומרים מתקדמים כמו שיש מסותת או פיתוחים חדשים של פלסטיק יוקרתי ועמיד במיוחד לעיצוב רהיטים או אפילו דלתות לבית . הסגנון הזה מומלץ במיוחד לעיצוב חדרי אמבטיות משום שהוא נותן תחושה נקייה ואלגנטית. הסגנון המודרני נמצא בעליה מתמדת משום שהוא מייצר חלל יוקרתי ומתוחכם שנראה נקי ומדויק. הסגנון המודרני הוא כשמו, מאוד עכשווי, ולכן מתאים לבתים חדשים שרוצים להעניק לבני הבית ולאורחים תחושה של יוקרה.

כיצד נבחר סגנון עיצוב לבית?

קיימים עוד הרבה מאוד סגנונות עיצוב פנים , וכמובן שניתן ליצור את הסגנון הייחודי שלכם שמשלב את שני האלמנטים – המודרני והכפרי. כדי לבחור את סגנון העיצוב שלכם כדאי להתחיל בחשיבה על בתים אחרים שאתם אוהבים ונהנים להיות בהם. האם הבתים האלה הם יותר כפריים או יותר מודרניים? השאלה הזאת תסייע לכם להחליט באיזה סגנון עיצוב תרצו לבחור. שאלת התקציב היא שאלה משנית בבחירה הזאת משום שניתן לבחור בכל עיצוב ולבצע אותו במגבלות תקציב מסוים. בנוסף, ניתן לגוון בעיצוב בין החדרים השונים. ניתן לעצב את חדרי השינה בסגנון אחד ולבחור עיצוב אחר לחדרי ילדים.

הסוד לעיצוב מוצלח – רהיטים

הרהיטים הם אלה שעושים את העיצוב. מאחר ורהיטים תופסים את רוב החלל החדר הם אלו שבעיקר מכתיבים את הסגנון העיצובי של הבית. במידה ואתם מעוניינים בעיצוב ספציפי ניתן ליצור רהיטים בהתאמה אישית, אך גם ניתן למצוא במלאי החנויות את כל סגנונות העיצוב. בין אם תבחרו ברהיטים בעיצוב כפרי או רהיטים בעיצוב מודרני, העיקר שתרגישו בנוח בביתכם והעיצוב יזמין אתכם לארח אורחים וחברים בביתכם.