לעיצוב החנות יש תפקיד מרכזי בחוויית הקנייה של הלקוחות שלכם. עיצוב טוב של חנות יכול לגרום ללקוח לבלות יותר זמן בחנות, לרכוש יותר ולהמליץ על החנות ללקוחות פוטנציאליים נוספים. מה כולל תחום עיצוב החנויות? כל התשובות מטעם מומחי פופאפסטור - במדריך הבא

קרדיט PIXABAY
קרדיט PIXABAY

 

היום ברור לנו מדוע צריך לעצב את הבית שלנו או את המשרד. אך מה לגבי עיצוב חנויות? לעיצוב החנות תפקיד חשוב מאוד בהקרנת המותג כלפי הלקוחות. עיצוב טוב יגרום ללקוחות להישאר בחנות, להנות מהביקור בה ואף לחזור אליה בעתיד פעמים נוספות. חברת פופאפסטור מתמחה בעיצוב חנויות בסקטורים עסקיים שונים, ובמדריך הבא שאלנו את מומחי החברה מה כולל תחום עיצוב חנויות וכיצד יוצרים עיצוב מסחרי לעסקים.

מה זה עיצוב מסחרי?

עיצוב מסחרי הוא דומה מאוד לתחומי עיצוב פנים אחרים כמו עיצוב הבית או עיצוב המשרד. אלא שלעיצוב מסחרי יש מטרות משלו: מטרה אחת היא לגרום ללקוחות להרגיש בנוח בחנות ובכך להאריך את משך השהיה שלהם בחנות. מטרה נוספת היא הקרנה של ערכי המותג העסקי. לעסקים שונים, גם אם הם פועלים באותו תחום, יכול להיות עיצוב שונה שייצור בידול בין המותגים ויאפשר ללקוחות לזהות את המותג הייחודי שלכם. מטרה נוספת של עיצוב מסחרי היא להפוך את החנות לזכירה במיוחד, כך שהלקוחות המבקרים בה ירצו להמליץ עליה לחבריהם ומשפחתם ובכך להגדיל את קהל הלקוחות של העסק. עיצוב מסחרי לעסקים משלב את עקרונות העיצוב והאסתטיקה עם חשיבה שיווקית ומכירתית כדי לסייע לעסק שלכם להיות נעים ללקוחות, זכיר במיוחד וגם לאפשר לעיצוב לבטא את ערכי המותג שלכם.

אילו סוגי סגנונות עיצוב מסחרי קיימים?

הדבר העיקרי שמשפיע על העיצוב לעסק שלכם הוא סוג העסק. עיצוב מאפיות, למשל, יתמקד בעיצוב תצוגת המאפים בחזית החנות תוך שמירה על סביבת עבודה מקצועית באחורי החנות באזור האפייה. לעומת זאת, עיצוב סופרמרקטים ומכולות יתמקד בעיצוב המעברים והמדפים השונים ליצירת תצוגת מוצרים נגישה ומזמינה. שני סגנונות העיצוב האלו יהיו שונים מאוד מסגנון של עיצוב מסעדות בתי קפה, שם הסגנון יתמקד באופני ההושבה השונים ובחללים שנוצרים לרווחת הסועדים. בכל סגנון יש עקרונות שיווקיים אחרים שמנחים את המעצבים, ובנוסף לכל סוג עסק ישנם עקרונות מותג אחרים שמשפיעים על עיצוב העסק. בעת עיצוב חנויות, למשל, לא נרצה להתאים תאורה כהה אלא תאורה בהירה שתאפשר ללקוחות לראות את המוצרים היטב. דוגמא נוספת היא שבעת עיצוב קיוסק נרצה להניח את המוצרים בהישג ידם של ילדים כדי שיוכלו לבחור את הממתק המועדף עליהם, מה שלא בהכרח נכון בעת עיצוב מאפיות.

כיצד נבחר סגנון עיצוב לעסק שלנו?

כפי שכבר צוין כאן במדריך העיקרון החשוב ביותר בעת עיצוב העסק שלכם הוא ההבנה שלכל סוג עסק מתאים עיצוב אחר. אם אתם בעלי חנות אולי לא תרצו עיצוב כהה ואלגנטי שמתאים לבית קפה יוקרתי, אלא עיצוב נגיש יותר שמשדר שהחנות נגישה לכל הקונים. לכן, השלבים המומלצים בעת תהליך של עיצוב העסק הוא סקירת עסקים אחרים באותו סקטור, ולאחר מכן חשיבה על ערכי המותג שלכם. לבסוף מומלץ לשלב את התובנות מהעסקים הדומים יחד עם ערכי המותג הייחודיים שלכם ליצירת עסק מעוצב ומזמין עבור הלקוחות שלכם. חברת פופאפסטור מתמחה בתהליכי עיצוב מסחרי לעסקים , ויוכלו לסייע לכם גם במחקר על עסקים דומים לאלו שלכם וגם בגיבוש עקרונות העיצוב הייחודיים לעסק שלכם. חברת פופאפסטור מתמחה בעיצוב עסקים מסקטורים שונים בהם חנויות, קיוסקים, בתי קפה, סופרמרקטים ועוד.