כיום הדרישות והציפיות של עובדים שונות מאלו שהיו בעבר, וקיים ביקוש הולך וגובר לחללי עבודה משותפים, המכונים באנגלית co-working, מפני שהם מספקים סביבת עבודה מאוד גמישה בקרבת בתי המגורים. אז מה עובדים מחפשים במקומות עבודה חדשים? על כך יפורט בקצרה להלן.

קרדיט תמונה: FREEPIK
קרדיט תמונה: FREEPIK
  • coworking space- בימינו גובר הביקוש עבור חללי עבודה משותפים, בין אם מדובר בחללי עבודה בירושלים, חללי עבודה משותפים תל אביב, בחיפה ועוד. הביקוש נובע מהאווירה המיוחדת שחללים אלו מספקים, עם workspace קרוב לבית שנוח להגיע אליו, שיש בו אווירה נעימה ופרודוקטיבית.
  • נוחות הגעה למקום העבודה- בימים של כבישים עמוסים לעייפה ובילוי שעות בפקקים, עובדים רבים מחפשים בימינו מקומות עבודה קרובים לביתם באזורים כמה שיותר נגישים, שניתן להגיע אליהם גם עם תחבורה ציבורית.
  • מקום עבודה עם הרבה הפסקות- מכוון שיום עבודה ממוצע הינו ארוך ומתיש, להרבה עובדים חשוב לעבוד במקום המציג גמישות לגבי ההפסקות שלהם, כלומר הפסקות גמישות שמאפשרות להפיג מתחים, שמונעות שחיקה ומעודדות מפגשים מקריים בין עובדי החברה.
  • מטבחים שופעים בכל טוב- לצד הפסקות, אין כמו פינוקים קטנים ובריאים שיגרמו לעובד להרגיש בטוב, עם מטבחים המציודים בשלל סוגי קפה ותה, חטיפי בריאות מזינים, קערות של פירות וירקות, פירות יבשים, אגוזים ושקדים וכדומה.
  • אזורי רגיעה- בכדי לאפשר לעובד באמת להירגע כדאי ליצור סביבת עבודה עם פינות מעוצבות שקטות נטולות טכנולוגיות, מעולות ללקיחת פסק זמן וטעינת מצברים. במקומות אלו ניתן לנוח ואפילו לתפוס תנומה קלה.
  • מרחבים חיצוניים- השהייה בחלל סגור יכולה בסיכומו של יום להיות יותר מידי חנוקה. לכן מקומות בהם יש חללי ישיבה חיצוניים במרפסות את חצרות נחשבים למבוקשים במיוחד.
  • ימי חופשה – בימינו חברות גדולות רבות מאפשרות לעובדים לקחת כמה ימי חופשה שהם רוצים, כל עוד הם עומדים ביעדים שלהם. גישה זו מבוקשת על ידי עובדים רבים הרוצים כמה שיותר ימי חופש. מצד שני, היא מעלה את הפרודוקטיביות של העובד בהיותו אחראי על הזמנים שלו. הגמישות גם ניכרת בחופש תנועה של העובד לצאת לסידורים חיוניים, ללכת לרופא, להוציא את הילד מהגן וכדומה.
  • שירותים אישיים במקום העבודה- בכדי להעניק לעובדים חבילה שלמה וידיעה שכל מה שנדרש מוצע במקום העבודה, חברות רבות מספקות בימינו לעובדים שירותים אישיים במקום העבודה עצמו, כמו שירותי ספרות, פדיקור ומניקור, עיסויים, שירותי ניקוי יבש, שיעורי יוגה, פילטיס וספורט, שיעורי מדיטציה, ועוד.