בתחום האופנה, בתחום הספורט, בתחום המזון והמשקאות, בתחום המחשבים ובעוד שלל תחומים מהחיים היומיומיים שלנו – מותגים נמצאים בכל מקום. למיתוג יש השפעה רבה על המכירות וההכנסות השונות של העסק. בניית מותג נכונה, יעילה וכזאת שתואמת לעסק שלכם, כפי שניתן לעשות עם סטודיו ליאת רונזצוויג, היא דבר הכרחי בדרך להצלחה.

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 

החשיבות במותג חזק

דבר ידוע בעולם העסקים הוא החשיבות בבנייה של מותג חזק. ככל שמותג חזק יותר, כך העסק יכול להרוויח יותר מהשם שלו, מהסמלים שמזוהים איתו, משמות של מוצרים שמזוהים איתו ועם רעיונות מסוימים שמזוהים איתו. הרווח יבוא לידי ביטוי בצורה של הגדלת הכנסות ושימור קהל הלקוחות. מיתוג עסקים מאפשר את כל אלו, באמצעות תהליכים שונים שנעשים במקביל ובנפרד. אם תחשבו רגע על תחום מסוים, כמו תחום האופנה למשל, אתם תוכלו לשים לב שאתם מכירים יותר מוצרים או קמפיינים של מותגי אופנה מפורסמים, מאפשר של מותגים שפחות מוכרים. הדבר יכול לנבוע מבלי קשר לאיכות המוצר או לשימוש שלכם בו. זה נובע אך ורק מהחוזק של המותג עליו אתם חושבים. מותג עסקי שבאמצעות תהליך מקצועי של יצירת שפה שיווקית מצליח להגיע לתודעה של הרבה אנשים, יכול להצליח גם בתקופות בעייתיות מבחינתו.

בניית מותג

זה אולי נשמע או מרגיש פשוט לפעמים, אבל גם למותגים הגדולים ביותר לקח הרבה זמן לבנות את המותג שלהם. כיום, בעידן של רשתות חברתיות ומידע זמין ומונגש יותר מאי פעם, כדי לבנות מותג בסביבה כל כך תחרותית יש לעבוד בצורה מדויקת ומגוונת, על מנת שהמותג שלכם יהיה זה שיצליח לבלוט ולהתרומם בין כל שאר המותגים האחרים ששואפים לכך גם כן. בניית מותג חדש דורשת אנשי מקצוע מיומנים, שיוכלו לאפשר לכם להבין מראש מה אתם רוצים מהמותג שלכם וכיצד ניתן לבנות מותג שיתאים לעסק שלכם. עיצוב גרפי לעסקים, שיכול לבוא לידי ביטוי למשל באמצעות עיצוב תערוכות או עיצוב מתקני תצוגה, יכול להשפיע על המותג, כשבמקביל גם בחירת סלוגן תשפיע עליו.

דווקא לעסקים חדשים

אפשר תמיד לבנות מותג לעסק, גם אם מדובר על עסק וותיק שאינו ממותג, אך מיתוג לעסק חדש הוא סוג המיתוג האפקטיבי ביותר שיש. עסק חדש מתחיל ללא עבר, עם דף נקי, כך שאין יותר מדי מקום לטעות. עסק וותיק לעומת זאת שירצה לפנות להליך של מיתוג, או מיתוג מחדש, יצטרך להיות ממותג עם לקיחה בחשבון של ההיסטוריה של העסק וכיצד יהיה ניתן למתג אותו. כל עסק חדש מתחיל עם רעיון מסוים, לרוב של שירותים או מוצרים שהוא מתכנן להפעיל ולמכור ללקוחות השונים. באמצעות הבנה של הרעיון הבסיסי והמקורי של העסק, יחד עם התחום בו פועל העסק, ניתן יהיה למתג אותו בצורה יעילה ומדויקת, מבלי שיהיה צורך לחשוב על דברים קודמים שהעסק עשה.

המותג במוצרים של העסק

המותג אמור לבוא לידי ביטוי בכל דבר שהעסק עושה. למשל, במוצרים השונים של העסק, ניתן להביא את המותג לידי ביטוי באמצעות עיצוב גרפי. מיתוג גרפי לעסק יכול לבוא לידי ביטוי בצורה קלאסית של עיצוב אריזות או עטיפות למשל. לקוח שמקבל מוצר שמרצה אותו בתוך אריזה ממותגת, יזהה את המותג של העסק ממנו הוא רכש את המוצר ככזה שמצליח לרצות אותו ולענות על הדרישות שלו.

התאמה לכל עסק

בנייה של מותג היא דבר שנעשה באופן מותאם לכל עסק. אנשי המקצוע שיכינו את המותג לעסק שלכם, ישבו איתכם ויבינו מה אתם רוצים מהעסק, מה אתם מצפים מהמותג, אילו ערכים חשובים לכם. לפי כל אלו ויחד עם מחקר על התחום בו נמצא העסק שלכם, ניתן יהיה להכין את המותג הנכון ביותר מבחינה עסקית ומבחינת התחושה האישית שלכם.

מותג איכותי עושים עם אנשי מקצוע איכותיים

מותג יכול לעשות הרבה דברים טובים לעסק, אך אם הוא נבנה ומנוהל בצורה לא נכונה הוא עשוי להזיק וליצור תודעה שלילית כלפי העסק. לכן, כאשר מעוניינים לעבור תהליך מיתוגי בעסק, חשוב לעשות זאת עם אנשי מקצוע איכותיים, שיש להם את המיומנות, את הידע ואת הניסיון המוכח לכך, כמו אנשי המקצוע של סטודיו ליאת רוזנצוויג.