בבתים פרטיים, בחנויות גדולות, במוסדות ציבוריים ובמוסדות לימודיים – ישנם כל כך הרבה מקומות בהם יש מדרגות ומעקים. למעשה, כמעט בכל מקום שכולל עוד קומה ואין גג שמפריד בין המפלס העליון לתחתון, אנחנו נצטרך לעשות שימוש במדרגות ומעקות לצורך עלייה וירידה בטוחה. עם סולם יעקב תוכלו למצוא בדיוק את המדרגות והמעקות שאתם רוצים וצריכים.

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 

מדרגות ומעקות פנים

מדרגות ומעקות הולכים ביחד. במקומות בהם יש לפחות שתי קומות או שני מפלסים, עליון ותחתון, ואין גג שמפריד בין השניים, הדרך הפשוטה ביותר לבצע עליה וירידה היא בעזרת המדרגות. המדרגות מאפשרים לנו כאמור את העלייה והירידה, ויחד עם מעקות הם מצליחים להפוך את כל התהליך הזה לבטוח, גם עבור האדם הממוצע אך בעיקר עבור אנשים מבוגרים, אנשים עם מגבלות פיזיות ובריאותיות וילדים קטנים. המדרגות וגם מעקות הם עם תפקיד שימושי לכל הדעות, אך יש להם גם תפקיד עיצובי. בבתים פרטיים למשל, בהם יש כמעט תמיד קומת קרקע, קומה עליונה ומרתף, המדרגות והמעקות הם חלק משמעותי מהעיצוב של הבית. בחירה נכונה של מדרגות לבית פרטי, יחד עם המעקה הנכונה, יאפשרו לכם גם לבצע את פעולות העלייה והירידה בצורה בטוחה, אך גם להנות מהמראה המוצלח שלהם שישתלב עם עיצוב הבית שלכם, בכל יום מחדש.

תהליך ההתקנה

התקנת מדרגות לבית יחד עם מעקה היא לא תהליך מורכב במיוחד, אך על מנת שהתהליך יצליח יש לבצע אותו לפי השלבים הדרושים מהבחינה המקצועית. השלב הראשון יהיה כמובן השלב התכנוני, בו יבחר הסוג המסוים של המדרגות ושל המעקה. בשלב הזה, הפרמטר המרכזי יהיה פרמטר הנראות, כלומר העיצוב של המדרגות והמעקה, אך תבוצע גם התאמה ספציפית לבית בו יתוכננו המדרגות. לאחר מכן ישורטטו תוכניות והדמיה של הפרויקט. השלב הבא יהיה ייצור של המדרגות והתקנה שלהם בבית של הלקוח. ההתקנה לא אמורה לקחת יותר מדי זמן, כאשר הדבר תלוי גם בכמות המדרגות שאמורים להיות מותקנים אצל הלקוח. בשלב האחרון, יבוצעו ליטושים אחרונים, צביעה וכל הפעולות האחרונות שדרושות להענקת המראה הרצוי, יחד עם התקנה של המעקה.

סוגים שונים של מדרגות

השלב הראשוני הוא השלב הקריטי מכולם. בשלב הזה בוחרים למעשה את סוג המדרגות. ישנם סוגים רבים של מדרגות שניתן להתקין בבית פרטי. ניתן להבדיל בין סוגי המדרגות השונים לפי החומר ממנו הם עשויים למשל. מדרגות עץ מלא הן מדרגות עם מראה איכותי יותר ודינמי יותר, שמותאם לעיצוב קלאסי, בעוד שמנגד מדרגות ממתכת הן בעיקר עמידות יותר.אפשר להבדיל בין מדרגות גם באמצעות הסגנון שלהם מבחינת הנראות. מדרגות ספירלה למשל, מכונים כך מכיוון שהצורה שלהם מדמה את צורת הספירלה. מדרגות מרחפות הן מדרגות שלמראית עין לא מקבלות תמיכה מסוימת, מה שיוצר להן מראה מרשים, המדמה ריחוף. התקנה של המדרגות הללו דורשת מיומנות גבוהה מאוד מבחינה טכנית והנדסית.

סוגי מעקות שונים

למרות שהמדרגות נראות כמו הדבר המורכב יותר בצמד של מדרגות ומעקות, קיים גם מגוון לא קטן בכלל של מעקות. מעקה מתכת, כמו מעקות ברזל, מתאים יותר לסביבה ולעיצוב מודרני. המראה שלו מדמה סורגים בצבעים מתכתיים. מעקות זכוכית מנגד אלו מעקות ייחודיים יותר, עם רעיון עיצובי חדשני. המעקות הללו הם למעשה מעיין לוחות זכוכית שקופים, כך שהם גם מעניקים גיוון עיצובי וגם לא יוצרים הסתרה.

בטיחות מעל הכל

חשוב לציין – הדבר החשוב ביותר כאשר מתקינים מדרגות בבית הפרטי או מעקות בסמוך למדרגות הללו, הוא עניין הבטיחות. אם ההתקנה לא תתבצע בצורה מקצועית ובטיחותית, המדרגות עשויות להישבר כאשר מישהו מפעיל עליהן משקל מסוים, או שהמעקה יקרוס בעת שמישהו יצור איתו מגע. וודאו שאתם מבצעים את ההתקנה עם אנשי מקצוע מנוסים.

הבטיחו את התוצאה הרצויה

לפני שמתחילים תהליך של התקנת מדרגות ומעקות בבית , לכל אחד יש את החזון שלו, בו הוא רואה בראשו כבר כיצד הדבר אמור להיראות. אם אתם רוצים להבטיח את התוצאה הרצויה מבחינה עיצובית מצד אחד, אך מצד שני לוודא שההתקנה מקצועית ובטוחה, השתמשו באנשי המקצוע של סולם יעקב, שיוכלו לבצע התקנה כזאת באמצעות המיומנות והמומחיות שלהם בתחום.