לכל בית וכל דירה יש את המראה שלהם. גם לחדרים השונים בבית ובדירה יש עיצוב מסוים. עיצוב הוא גם דבר שאינו פוסח על חדר האמבט ועל המטבח. מוצרים מעוצבים שונים מאפשרים עיצוב לפי החזון שלנו של החדרים השונים בבית, כמו האמבט והמטבח. עם המוצרים המעוצבים של "שוני" - מוצרים מעוצבים למטבח ולאמבט, ניתן להשפיע על העיצוב של החדרים הללו.

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

אמבט ומטבח – לא רק שימוש

חדר האמבט והמטבח הם חדרים שכל מי שגר בבית משתמש בהם. בבית של משפחה למשל, כולם משתמשים בחדר האמבט בשביל מקלחות ובשביל פעולות היגייניות ואסתטיות שונות. המטבח משמש להכנה של אוכל וגם לאכילה ושתייה. שלא כמו בחדרי השינה למשל, שם ישנים לרוב אנשים קבועים שעושים שימוש פרטי או אישי בחדר שלהם, אמבט ומטבח הם חללים שכולם עושים בהם פעולות שימושיות. למרות זאת, כשאנחנו מדברים על אמבט ומטבח, חשוב להבין שאלו לא רק מקומות שאנו מבצעים בהם פעולות שימושיות והכרחיות, אלא גם מקומות עם השפעה משמעותית על המראה של הבית שלנו. מדובר על שני חללים משמעותיים, בעלי מאפיינים שונים מהסלון או מחדרי השינה. לכן, כשאתם בוחרים אביזרים לאמבטיה כמו למשל כיור מטבח או כיור אמבטיה, אתם צריכים להבין שהבחירה היא לא רק בשביל השימוש שלכם, אלא גם בשביל ההשפעה העיצובית על החלל בו יוצב הכיור.

מה משפיע על העיצוב?

ישנם דברים קבועים שמשפיעים על כל חלל מבחינה עיצובית. למשל, פתחים שונים בחלל, כמו דלתות או חלונות, ישפיעו על העיצוב של החלל, מבלי שזה ישנה מהו סוג החלל המושפע. גם תאורה היא גורם שמשפיע תמיד על חללים מבחינה עיצובית – התאורה הטבעית בכלל והתאורה המלאכותית בחלל. דבר נוסף שמשפיע הוא אבזור וריהוט. כאן ישנם הבדלים משמעותיים בין סוגים שונים של חללים. אם ניקח למשל את הסלון בבית או את חדרי השינה, אנחנו נוכל למנות מספר רהיטים שכנראה נמצא בכל סלון או חדר שינה, בכל סוג של בית. בחדרי שינה למשל נמצא תמיד מיטה, ובסלון ספה. בחדר אמבט או במבטח, נמצאים רהיטים שונה, יש ציוד מסוים והם מאובזרים מצורה ייחודית ושונה, כך שכל אלו משפיעים על עיצוב החללים המדוברים הללו.

כיורים וברזים

במבט ראשוני, כיור וברז נראים כמו שני דברים טריוויאליים למדי, גם בחדר האמבט וגם במטבח. הפעולה שלהם פשוטה מאוד – הברז מאפשר הזרמה של מים אל תוך הכיור, כאשר הכיור אמור לנקז את המים שנכנסים אליו. בין אם מדובר על ברז מטבח או ברז אמבטיה, הפעולה של הברז תהיה זהה. למרות שהם נראים פשוטים מאוד, יש משמעות גדולה בבחירת ברזים וכיורים למטבח או לאמבט. בחירת ברז או כיור מעוצב יכולים להשפיע בצורה משמעותית על החלל, שכן הם פרטים משמעותיים שקשה לא לשים לב אליהם. מכיוון שאמבט הוא חלל קטן יותר מהמטבח לרוב, ברזי אמבטיה מעוצבים נחשבים לפרטים עם השפעה גדולה על חלל האמבט.

מוצרים למקלחת

בתוך כל חדר אמבט, תוכלו למצוא מקלחת. גם המקלחת היא בעלת תפקיד שימושי מצד אחד, שכן בה אנחנו מתקלחים מדי יום, אך יש לה גם משמעות עיצובית, בתור חלק משמעותי ובלתי נפרד מחלל האמבט. בחירת מוצרים מעוצבים למקלחת יכולה לשדרג אותה בכמה רמות מבחינת הנראות שלה. ניתן למצוא למשל פס ניקוז למקלחת מעוצב, אינטרפוץ 4 דרך מעוצב וגם ראשי טוש מעוצבים. כל אלה פשוטים להתקנה, לא גדולים במיוחד אבל משפיעים מאוד על הנראות.

מוצרים לשירותים

בחדר אמבטיה יש לרוב גם אסלה, כך שהחדרים הללו משמשים גם כשירותים. לחדרי השירותים קיימות אסלות מעוצבות, שיכולות לשפר, ביחד עם מוצרים מעוצבים למקלחת ובחירה של כיור או ברז מעוצבים למקלחת, את הנראות של החלל. בחירת אסלה מבין אסלות סמויות, אסלה תלויה או בידה לשירותים תשפיע על נראות החלל.

עיצוב לפי הרצון שלכם

הדבר הכי חשוב בעיצוב של חלל כלשהו בבית שלכם, בין אם מדובר על עיצוב של חלל האמבט או של חלל המטבח, הוא שאתם, אלו שחיים ונושמים את החללים הללו באופן יומיומי, תהיו מרוצים מהנראות שלהם. כדי לעצב לפי הרצון שלכם את החללים השונים אתם זקוקים למגוון רחב ואיכותי, כמו שיש אצל שוני מוצרים מעוצבים למטבח ולאמבט.