כידוע, ככל שגדל מספר הרכבים החשמליים הנוסעים על כבישי הארץ, כך מוצעים יותר ויותר פתרונות לטעינתם. בין אם זוהי עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי, עמדת טעינה ציבורית, רשת בפריסה ארצית, עמדות בבניינים משותפים וכדומה – הפתרונות כבר בהחלט קיימים ואף ממשיכים להשתפר. בשורות הבאות נסקור את הסוגיה של עמדת טעינה לרכב חשמלי והתפתחותה דרך מספר דוגמאות בולטות.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

 עמדות טעינה חשמליות לציי רכבים של עסקים

בחברות רבות כבר פקחו את העיניים אל היתרונות של הרכבים החשמליים, לא רק מבחינת התרומה לאיכות הסביבה והתדמית הירוקה, ולא רק מבחינת המעמד שמקרינים הרכבים, אלא גם ברמת העלויות. למעשה, אחד היתרונות הבולטים של הרכב החשמלי הוא החיסכון, המגיע הן מצריכת החשמל לעומת הדלק והן מתחזוקה נמוכה. אכן, העלות של קילומטר נסיעה ברכב עם מנוע בנזין גבוה כבחצי שקל לעומת קילומטר אחד על רכב חשמלי, ולכך מצטרפת העובדים שהמכאניקה במכוניות חשמליות כרוכה בפחות חלקים. במילים אחרות, פחות טיפולים במוסך ופחות הוצאות. על מנת לתת לכך פתרון, מתקינים כיום עמדות טעינה בחברות וארגונים, רשת הנותנת מענה לציי הרכב ועל הדרך מייצרת סדר וארגון. למשל, באמצעות אפליקציה ייעודית ניתן לקבל מידע על הטעינה וצריכת החשמל, וכמו כן ניתן לקבל את המידע בדש בדשבורד, או לחילופין דרך התקנה של מונה חיצוני.

תחנות טעינה חשמליות לנדל"ן מסחרי, לספקי שירותים ולרשויות

כל המנויים לעיל שמעוניינים לשפר את השירותים שניתנים ללקוחות ולתושבים, בהחלט שמים לב לכך שבתוך כארבע שנים יהיו יותר מכוניות חשמליות שנמכרות בארץ ממכוניות על מנוע בעירה פנימית. אחד הפתרונות לכך הוא התחברות אל רשת טעינה ציבורית נרחבת, דבר המקנה חשיפה גבוהות ללקוחות הרשת, שביעות רצון גבוהה יותר והגעה של יותר אנשים בעלי יכולות לביקור בעסקים במקום. לכך מצטרפת התדמית הירוקה ואף הכנסה מסוימת שרואים מהתחנות עצמן. עם זאת, יש לזכור שההכנסה היותר משמעותית לבעלי נכסים, היא פשוט מכך שאנשים מבלים כעשרים עד שלושים דקות עד לתום פעילותן של עמדות טעינה לרכב חשמלי בעודם נמצאים בקרבת עסקים שבמקום.

עמדות טעינה לרכב חשמלי בבניינים משותפים

ישנן חברות המציעות פתרונות מתקדמים לסוגיית הטעינה בבניינים משותפים. מדובר במערכות שיודעות לחלק את הצריכה להשגת טעינה אופטימאלית, יוצרות מעטפת בטיחות, יודעות לזהות אוטומטית תקלות ולטפל בהן מרחוק, וגם לתת מענה לענייני החיוב מול וועד הבית, לשליטה אישית בטעינה מרחוק למשתמשים (כמו התחלת וסיום טעינה מהסמארטפון), ועוד.