בתמצית, התפקיד של עמיל מכס הוא לעזור ללקוחותיו לשחרר בצורה בטוחה ומהירה מטענים, סחורות ומשלוחים נוספים – גם בישראל וגם במדינות אחרות ברחבי תבל. עם זאת, על מנת להשיג את המטרה הזו יש לבצע פרוצדורות ופעולות רבות, המושתתות כיום לא מעט אל טכנולוגיות למעקב, ניטור ושחרור של משלוחים פשוטים, וכמובן גם הגורם האנושי הנדרש לטיפול במשלוחים יותר מורכבים ובהליכים מיוחדים.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

מדוע צריך את שירותיו של עמיל מכס

שילוח בין לאומי אינו עניין של מה בכך, ואחד האלמנטים הבסיסיים שלו הוא הצורך לשחרר סחורות ומטענים שעוברים דרך גבולותיה של מדינה. אכן, בכל מדינה קיימת בקרת מכס הבוחנת את פרטי המטען השונים ואת חבות המיסים והאגרות, ומסיבה זו שירותיו של עמיל מכס דרושים לכל גורם המבצע שילוח בינלאומי – בדגש כמובן על יבואני ויצואנים. בתוך כך, המטרה העומדת לנגד עיניה של חברת שילוח המציעה שירותי עמילות מכס, היא לטפל בכלל הפרוצדורות על הצד היעיל, החסכוני והמהיר ביותר, ללא טעויות, עיכובים וסיבוכים מיותרים.

אז מה עושה עמיל מכס?

שירותיו של עמיל מכס עשויים להיות מגוונים מאוד. בין היתר, הוא עוסק בהערכת וסיווג המטענים והסחורות לפני השילוח על מנת לצפות את ההליך הנדרש ואת עלויותיו מבחינת מיסוי. כמו כן, בהתאם למדינה שאליה או ממנה יוצא המשלוח, עמיל המכס מייעץ בהקשר להסכמי סחר ואמנות רלוונטיות, ובמידת הצורך גם לגבי היבטים ביטחוניים. בנוסף, עמיל המכס מסייע בכל הקשור באחסנת ואריזת המשלוחים בצורה נכונה ובטוחה, בין אם מדובר באחסון חופשי או בתנאי מכס, ודואג כמובן לתשלום של כלל המיסים והאגרות הנדרשים באותה מדינה. אם כן, עמיל מכס מעניק שירות נחוץ ביותר, וישנה חשיבות רבה לבחירתו הנכונה. יש לשים דגש על חברה וותיקה ומנוסה היודעת לטפל בשילוחים בים, ביבשה ובאווירה, המכירה היטב את הדרישות ומסוגלות לספק מענה לכמה שיותר מדינות ברחבי העולם, כמובן בדגש על מדינות היעד של חברתכם. בנוסף, ישנה משמעות גדולה להיכרותו של עמיל המכס עם התחום הספציפי של הסחורות בהן אתם עוסקים, ומעבר לכך לעבודה המשלבת את הטכנולוגיות המתקדמות בתחומי המעקב, גישה מרחוק, תוכנות המכס וכדומה.